گزارش روز؛

اقبال بازار به روانکارها

اقبال بازار به روانکارها

گروه خودرویی شروعی متعادل و مثبت داشت که در این بین نمادهای خچرخش، خمحرکه، خاور، ختور، خبهمن، خرینگ، خاهن و ختراک با اقبال بیشتر و معاملاتی مثبت تر از هم گروهی ها دنبال شدند.

 

 امروز در گروه شیمیایی که اکثراً متعادل و منفی بودند، ادامه صف خرید نماد شپترو چشم نوازی می کرد در آنسو، گروه پرپتانسیل اما کم رونق ماه های اخیر پالایشگاهی و روانکارها شاهد تشکیل صف خرید نمادهای شسپا و شنفت و معاملات مثبت نماد شبهرن بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) ، گروه های بانکی، بیمه ای، لیزینگی و سرمایه گذاری در ادامه توقف طولانی برخی نمادها (همانند وبصادر)، با معاملاتی کم نوسان دنبال شدند که در این بین فشار فروش و معاملات منفی نماد تازه وارد ولشرق، صف فروش نماد واعتبار، معاملات مثبت نمادهای سرچشمه، وایران، ولغدر، صنا و میهن و معاملات منفی و افت قیمتی نمادهای سدبیر، وگستر، ولبهمن و وبیمه در بازار امروز نمایان تر بود.

طی دادوستدهای امروز گروه های فلزی و معدنی اکثرا با معاملاتی متعادل و منفی مواجه بودند، در این میان نمادهای فلوله و کپرور با صف فروش، نمادهای فایرا، ارفع، کمنگنز، کروی، فزرین و کبافق با فشار فروش و معاملاتی منفی تر از هم گروهی ها و نمادهای فولاد، کشرق، فملی، کدما و هرمز با تقاضای بالاتر و دادوستدهای مثبت تری نسبت به سایر هم گروهی ها به کار خود پایان دادند، در پایان معاملات نماد فولای جهت برگزاری مجمع عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام متوقف شد و فردا 350 میلیون سهم (5 درصد) سهام شرکت فولاد کاوه جنوب کیش متعلق به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به عنوان پانصد و هفتمین شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در گروه فولاد و در نماد کاوه به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد.

عرضه های پرحجم 46 میلیون سهمی روز گذشته سهامدار عمده (توکاریل) در نماد حاسا و رشد حدود 27 درصدی و انتشار گزارش دوره ای ضعیف، معاملات منفی و فشار فروش آنرا در بازار امروز درپی داشت، سایر نمادهای حمل و نقل نیز منفی دنبال شدند تا جایی که نمادهای حکشتی و حتوکا تا آستانه صف فروش پیش رفتند. همچنین در پایان دادوستدها نماد حکشتی جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه تصویب صورت های مالی متوقف شد.

گروه خودرویی شروعی متعادل و مثبت داشت که در این بین نمادهای خچرخش، خمحرکه، خاور، ختور، خبهمن، خرینگ، خاهن و ختراک با اقبال بیشتر و معاملاتی مثبت تر از هم گروهی ها دنبال شدند اما در ادامه بازار و افزایش عرضه ها شاهد نمایان شدن نوسانات منفی برخی نمادهای گروه بودیم تا جایی که نماد خشرق با صف فروش به کار خود پایان داد.

گروه های غذایی و قندی اکثرا منفی بودند که در این میان نمادهای قمرو و قنقش با صف خرید در کنار نماد تازه وارد غپاذر که صف خرید حدود 40 میلیون سهمی و عرضه تنها 19 هزار سهم داشت، دنبال شدند. همچنین نمادهای غشاذر، غبهنوش، غپینو، غسالم، غگرجی، غدشت، قشیر و قچار با صف فروش مواجه شدند و در شروع بازار نماد قشرین با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد و در پایان معاملات نماد قجام جهت برگزاری مجمع سالیانه صاحبان سهام متوقف شدند.

در بازار امروز گروه های متعادل و منفی ساختمانی و کاشی و سرامیک با صف فروش نمادهای ثرود، وتوس و کهرام، صف خرید نماد کرمان و معاملات مثبت نمادهای ثنوسا، ثباغ، ثاباد و کسعدی مواجه بودند، نماد کرمان نیز جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه نوبت دوم صاحبان سهام در پایان معاملات متوقف شد. شرکت «ایزی هتل» انگلیس برای گشایش 500 اتاق در ایران به توافق رسیدند. این هتل‌های زنجیره‌ای توسط استلیوس هوجی یانو، موسس شرکت هواپیمایی ایزی‌جت در سال 2004 تاسیس شده است و اکنون در انگلیس و 6 کشور اروپایی و امارات فعالیت می‌کند.

در پایان معاملات غچین، کهمدا و غدشت جهت برگزاری مجمع عادی سالانه تصویب صورت های مالی، نماد چفیبر با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد، نماد مداران جهت برگزاری مجمع عادی به طور فوق العاده انتخاب اعضاء هیئت مدیره و شرکت وتوشه جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه و اصلاح اساسنامه متوقف شدند.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای فولاد و فملی با رشد حدود 69 واحدی به ارتفاع 85،660 رسید که در این بین نمادهای شپدیس و وبملت بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهند گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا