در بازار امروز ثبت شد؛

صدر نشینی گروه های فلزات اساسی، خودرو و اطلاعات و ارتباطات

صدر نشینی گروه های فلزات اساسی، خودرو و اطلاعات و ارتباطات

امروز نمادهای فولاد مبارکه، ملی مس، نفت بهران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و هلدینگ نفت و گاز پارسیان با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص، رشد این متغیر را رقم زدند.

 

در داد و ستدهای روز جاری شاخص کل بورس بازهم صعودی شد. در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل بورس 69 واحد رشد کرد و به رقم 85 هزار و 660 رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، امروز سهامداران بیش از 630 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از 2هزار و 836 میلیارد ریال بود و در 51 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

شاخص کل امروز 69 واحد بالا رفت. شاخص بازار اول نیز رشد 80 واحدی داشت اما شاخص بازار دوم 14واحد افت را ثبت کرد.

امروز نمادهای فولاد مبارکه، ملی مس، نفت بهران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و هلدینگ نفت و گاز پارسیان با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص، رشد این متغیر را رقم زدند.

این در حالی بود که نمادهای پتروشیمی پردیس و بانک ملت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

همچنین در این روز گروه های فلزات اساسی، خودرو و اطلاعات و ارتباطات با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای پتروشیمی آبادان، قند مرودشت، نیرو محرکه، فرآورده های نسوز پارس، گروه صنعتی بوتان، آهنگری تراکتورسازی ایران و چرخشگر بود.

در مقابل نمادهای لوله و ماشین سازی ایران، صنایع کاشی و سرامیک سینا، پگاه آذربایجان غربی، افست، گرانیت بهسرام، آلومینیوم ایران و تولید مواد اولیه داروپخش با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید واحدهای صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداری، اوراق مشارکت شهرداری شیراز، اوراق مشارکت رایان سایپا، اوراق مشارکت شهرداری تهران، کارتن ایران، حق تقدم سیمان کرمان و سهام کارتن ایران بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را ثبت کردند.

اما در سوی دیگر بازار گروهی از سرمایه گذاران برای خروج از اوراق مشارکت شهرداری مشهد، اوراق صکوک سایپا، حق تقدم سیمان کرمان، سهام کارگزاران بورس اوراق بهادار ، سهام سرمایه گذاری توسعه آذربایجان و اوراق صکوک اجاره سایپا بیشترین عرضه ها و طولانی ترین صف های فروش را تشکیل دادند.

در پایان معاملات امروز فولاد مبارکه با معامله 88 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و اوراق مشارکت ملی نفت ایران با معامله 732 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا