فروش خودرو کارکرده برای دریافت وام 25 میلیونی

فروش خودرو کارکرده برای دریافت وام 25 میلیونی

فعالان بازار خودرو می گویند در روزهای گذشته مراجعه مردم برای فروش خودروها تا حدی افزایش یافته است و مشتریان راغب به فروختن خودرو دست دوم خود و خرید خودرو صفر کیلومتر با وام 25 میلیون تومانی شده اند.

در شرایطی که بازار خودرو در یکسال اخیر در رکود به سر می برد دولت یازدهم به منظور تحریک تقاضا تسهیلات 25 میلیون تومانی خرید خودرو با شرایط ویژه را تصویب کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از نامه نیوز، پس از اجرایی شدن این طرح، تقاضا برای خرید خودرو رشد قابل توجهی داشت و بر همین اساس ثبت نام ایران خودرو و سایپا تا عصر روز پنجم اجرای طرح وام 25میلیون تومانی خودرو به بیش از 110 هزار نفر و واریز وجه به حدود 101 هزار نفر رسید.

اما با توجه به رکود چندین ماهه بازار خودروسازان نیز از این شرایط استفاده کرده و برای جبران این رکود تمام تلاش خود را برای افزایش فروش محصولات خود انجام می دهند حتی در برخی محصولات که ظرفیت یک ماهه تولید آنها تمام شده، پیش فروش ها را با تحویل 60 روز آغاز کرده‌اند.

اما در این شرایط نمایشگاه‌داران عنوان می‌کنند که در روزهای گذشته مراجعه مردم برای فروش خودروها تا حدی افزایش یافته است و مشتریان راغب به فروختن خودرو دست دوم خود و خرید خودرو صفر کیلومتر با وام 25 میلیون تومانی شده اند.

فعالان بازار خودرو پیش‌بینی می‌کنند که با این شرایطی که به وجود آمده، در ماه‌های آینده خرید و فروش خودروهای صفر و کارکرده افزایش یابد.

به اعتقاد فعالان بازار بسیاری از مردم قبل از این طرح نمی‌توانستند وام دو میلیون تومانی بگیرد اما با پرداخت وام 25 میلیون تومانی هم تولید کننده چرخه تولیدش می‌چرخد و هم مصرف کننده خودرو می‌خرد. با این سیاست دولت نیز خودرو‌ساز و قطعه‌ساز نفع می‌کند و از طرفی بازار از رکود خودرو خارج می‌شود.

فعالان بازار معتقدند این طرح جا افتاده است و تکان بسیار خوبی در صنعت خودرو داده‌است و از زمان شروع پول زیادی وارد چرخه اقتصاد شده‌است.

اما در طول یک هفته گذشته بازار خودرو با نوسان های قیمتی فراوانی همراه بوده است. در میان محصولات ایران خودرو رانا با 200 هزار تومان افت به 31 میلیون و 300 هزار تومان رسیده است. نرخ پژو 206 و تندر 90 بدون تغییر باقی مانده است. اما پژو 405 با افزایش 200 هزار تومانی به 28 میلیون و 400 هزار تومان رسیده است. بررسی ها نشان می دهد قیمت سمند ال ایکس نیز 100 هزار تومان افزایش یافته و به 29 میلیون و 300 هزار تومان رسیده است.

اما بررسی ها نشان می دهد محصولات گروه خودروسازی سایپا نوسان قیمتی کمتری را در هفته گذشته تجربه کرده اند. بر همین اساس تیبا هاچ بک با قیمت 25 میلیون و 600 هزار تومان به فروش رسیده است. همچنین پراید 132 اس ای 19 میلیون و 800 هزار تومان، پراید 111 ای ایکس 20 میلیون و 200 هزار تومان و تیبا 25 میلیون و 800 هزار تومان قیمت گذاری شدند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا