عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار عنوان کرد:

تغییر نگرش بازار سرمایه با دستور العمل جدید توقف و بازگشایی نمادها

تغییر نگرش بازار سرمایه با دستور العمل جدید توقف و بازگشایی نمادها

معاون نظارت بر ناشران و بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن قدر دانی از خدمات پیشکسوتان بازار سرمایه عنوان کرد: دانش، تخصص و رهنمود های پیشکسوتان بازار سرمایه راه گشای حل مشکلات بوده و همواره در برنامه های جاری و آتی سازمان بورس و اوراق بهادار مورد توجه است.


عصر امروز بیستمین نشست پیشکسوتان بازار سرمایه با موضوع "تفاوت شرکت داری در زمان رکود و رونق" در تالار استاد فقید غلامرضا اسلامی بیدگلی کارگزاری بانک کشاورزی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در ابتدای این نشست که با حضور محمد حسین ادیب، اقتصاد دان برجسته کشور، حسن امیری عضو هیات مدیره و معاون نظارت بر ناشران و بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار، یاسر فلاح مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار و جمعی از پیشکسوتان فعال بازار سرمایه برگزار شد، معاون نظارت بر ناشران و بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن قدر دانی از خدمات پیشکسوتان بازار سرمایه عنوان کرد: دانش، تخصص و رهنمود های پیشکسوتان بازار سرمایه راه گشای حل مشکلات بوده و همواره در برنامه های جاری و آتی سازمان بورس و اوراق بهادار مورد توجه است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع این نشست، گفت: تفاوت شرکت داری در زمان رکود و رونق یکی از مسائل مهم اقتصاد کشور و بازار سرمایه است.

امیری با بیان اینکه آثار درک تفاوت شرکت داری در صورت های مالی نمایان می شود، ادامه داد: صورت های مالی از مهمترین ابزار های تحلیل عملکرد بنگاه های اقتصادی محسوب می شوند و نقش مهمی در تصمیم گیری سرمایه گذاران ایفا می کنند، در نتیجه برگزاری چنین نشست هایی می تواند در توسعه بازار سرمایه نقش آفرین باشد.

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: این نشست ها قطعا به سازمان بورس کمک می کند تا تغییرات و اصلاحات لازم  را در دستور العمل ها اعمال کند.

وی افزود: به عنوان مثال یکی از اقدامات مهم اخیر سازمان بورس موضوع نحوه توقف و گشایش نماد ها بود.

امیری ادامه داد: این دستاورد بزرگ نوع نگرش به بازار سرمایه را تغییر می دهد و توجه و تاکید ما از این پس به نقد شوندگی معطوف می شود.

معاون نظارت بر ناشران و بورس ها با بیان اینکه تدوین اصلاح این دستور العمل 5 ماه به طول انجامید و اکنون از سوی سازمان بورس به نهاد های مرتبط ابلاغ شده است ادامه داد: همانگونه که در مرحله تدوین از صاحب نظران کسب نظر کردیم طبیعتا در مرحله اجرا نیز کمک ها و ایده های فعالین بازار سرمایه می تواند به عملکرد بهتر ما منجر شود.

وی با تاکید بر اینکه نحوه توقف و بازگشایی نماد ها به صورت مکانیزه انجام می شود، ادامه داد: این اقدام شفافیت بیشتر بازار سرمایه را به همراه دارد و از اعمال نظر سلیقه ای جلوگیری می کند.

امیری با اشاره به اینکه یکی از نکات مهم قابل توجه این دستور العمل نحوه اطلاع رسانی شرکت های حاضر در بازار سرمایه است، افزود: نحوه اطلاع رسانی شرکت ها در طبقه بندی آنها موثر است و بنگاه های اقتصادی که اطلاعات مالی آنها با اشکال مواجه باشد نشانه گذاری می شود و در تابلوی ویژه با رنگ قرمز نمایان خواهد شد و از این طریق هشدار لازم به سرمایه گذاران داده می شود.

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: این اقدام سبک و نحوه مدیریت شرکت ها را شفاف تر و مسئولیت پذیری و پاسخ گویی مدیران را افزایش می دهد و اطلاعات مالی صحیح بر روی تارنمای کدال منتشر می شود.

وی با اشاره به اینکه افکار عمومی و بازار سرمایه با بازخورد های مثبت و منفی عملکرد شرکت ها را شفاف تر خواهد کرد، گفت: این رویکرد وظیفه شرکت های سرمایه گذاری و تحلیل گرها را بیش از گذشته پر رنگ تر خواهد کرد و می توانیم امیدوار باشیم تحلیل نقش بیشتری در داد و ستد سهام ایفا کند.

امیری ادامه داد: اصلاح دستور العمل توقف و بازگشایی نمادها از حبس نقدینگی جلوگیری خواهد کرد و سرمایه گذاران می توانند سهام خود را به سرعت به وجه نقد یا سهام دیگری تبدیل کنند.

وی در پایان تاکید کرد: در این راه سازمان بورس از ایده ها و نظرات تخصصی همه صاحب نظران بازار سرمایه استقبال می کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا