تکنولوژی ایرانی پرد ثبت جهانی شد

تکنولوژی ایرانی پرد ثبت جهانی شد

دنیای معدن - تکنولوژی ایرانی پرد با عنوان PERED(Persian Reduction) در آلمان ثبت شد.

برند تکنولوژی پرد یا همان احیای مستقیم ایرانی در آلمان با عنوان PERED(Persian Reduction)و تحت لیسانس شرکت ایرانی MME ثبت شد.

PERED”" را می‌توان روشی بهینه‌سازی شده برای تولید آهن اسفنجی دانست.در این تکنولوژی بومی، امکان تولید محصولات متنوعی همچون احیای مستقیم سنگ آهن (Direct Reduced Iron) ، بریکت گرم اسفنجی (HBI) و HDRI مطابق با نیاز مشتری وجود دارد.

پیش از این ، برای احیای گندله آهن و تولید آهن اسفنجی، از روش‌های MIDREX و HYL در داخل کشور استفاده می‌شد. بنابراین واحدهایی که از این تکنولوژی بهره می‌گیرند، موظف هستند هزینه‌ای را تحت عنوان حق عضویت در کلوپ MIDREX و HYL پرداخت کنند. اما در حال حاضر از آنجا که تکنولوژی جدید توسط متخصصان ایرانی ابداع شده و به ثبت رسیده است، واحدهای داخلی، از کاهش هزینه در این بخش برخوردار خواهند شد. بنابراین در همین ابتدای امر، کاهش هزینه‌های تولید را به‌همراه دارد.

برخی از مزایای تکنولوژی پرد نسبت به سایر تکنولوژی ها عبارتند از:کاهش سرمایه اولیه، مصرف آب، برق و گاز کمتر، سازگاری بیشتر با محیط زیست، بازدهی بسیار بالا و کاهش هزینه تعمیر و نگهداری عنوان شده است.

تکنولوژی پِرد یا همان احیای مستقیم ایرانی،‌ اخیرا در کارخانه های تولید آهن اسفنجی به کار گرفته شده که فولاد شادگان و فولاد میانه از نخستین پروژه های استانی فولاد به شمار می روند که از این فناوری بهره می گیرند

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا