مدیرکل گمرکات اردبیل با مهر مطرح کرد؛

آمارهای تردد مسافر از گمرکات اردبیل/کاهش‌ ۳۶ درصدی مسافر

آمارهای تردد مسافر از گمرکات اردبیل/کاهش‌ ۳۶ درصدی مسافر

اردبیل- مدیرکل گمرکات استان اردبیل از کاهش تعداد مسافران ورودی و خروجی از گمرکات این استان خبر داد.

رسول صفریان در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه آمار تردد مسافر از هر دو گمرک اردبیل و بیله سوار محاسبه‌ شده است، تصریح کرد: در هفت‌ ماهه نخست سال جاری از گمرک اردبیل چهار هزار و ۳۹۶ مسافر ورودی و سه هزار و ۹۷۹ مسافر خروجی به‌صورت هوایی ثبت‌ شده است.

وی افزود: در بخش مسافران ورودی در مقایسه با آمار مشابه سال گذشته شاهد افت ۳۰ درصدی و در بخش مسافران خروجی نیز شاهد افت ۳۹ درصدی هستیم.

به گفته مدیرکل گمرکات استان وضعیت افت مشابهی در گمرک بیله سوار که تردد مسافران زمینی است مشاهده می‌شود و ورودی مسافر ایرانی از این گمرک در هفت‌ماهه گذشته ۱۵ هزار و ۸۹ و خروجی ۱۵ هزار و ۴۱۲ مسافر بوده است.

صفریان بابیان اینکه ورودی مسافر ایرانی با شش درصد و خروجی مسافر ایرانی با ۷۹ درصد کاهش همراه است، تصریح کرد: در ورودی مسافران خارجی نیز ۲۱۱ هزار و ۴۹۳ مسافر ثبت که با افت ۲۶ درصدی همراه شده است.

وی افزود: در بخش خروجی مسافران خارجی با ۲۱۲ هزار و ۲۲۸ مسافر به نسبت سال گذشته کاهش ۳۷ درصدی را شاهد هستیم.

مدیرکل گمرکات استان مجموع کاهش تردد مسافر در استان را ۳۶ درصد عنوان و تأکید کرد: بر اساس آمارها بیشترین کاهش در بین مسافران ایرانی مشاهده می‌شود.

صفریان در خصوص تعداد امانات پستی از گمرکات با اشاره به افزایش ۹۲ درصدی امانات وارده با ۳۶۱ بسته به کاهش ۱۸ درصدی امانات خروجی با ۱۲۸ بسته اشاره کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا