در بازار امروز؛

هفت شاخص بورس تهران صعودی شدند

هفت شاخص بورس تهران صعودی شدند

در بازار امروز همه هفت شاخص بورس صعودی شدند. شاخص کل 131 واحد بالا رفت و به رقم 85هزار و 394 رسید. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 100 و 243 واحد رشد کردند.

 

در داد و ستدهای روز جاری شاخص کل بورس با رشد 131 واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، شاخص کل بورس با رشد 131 واحدی به رقم 85 هزار و 394 رسید.

در روز جاری سهامداران بورسی بیش از 433 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بالغ بر یک هزار و 82 میلیارد ریال بود.

در بازار امروز همه هفت شاخص بورس صعودی شدند. شاخص کل 131 واحد بالا رفت و به رقم 85هزار و 394 رسید. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 100 و 243 واحد رشد کردند.

نمادهای فولاد مبارکه، پالایش نفت تهران، گل گهر، فولاد خراسان، پالایش نفت اصفهان و فولاد خوزستان با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد این متغیر را رقم زدند. این در حالی بود که امروز آلومینیوم ایران بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشت.

همچنین گروه های فلزات اساسی، خودرو و شیمیایی ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای سیمان داراب، مش شهید باهنر، کارتن ایران، قند شیرین خراسان، ماشین سازی نیرو محرکه، کربن ایران و تایداتر خاورمیانه بود.

همچنین بیشترین کاهش قیمت نیز در نمادهای لعابیران، آلومینیوم ایران، قند مرودشت، کاشی سعدی، بین المللی محصولات پارس، قند ثابت خراسان لبنیات پاک ثبت شد.

در پایان معاملات امروز سهام کارتن ایران، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق مشارکت رایان سایپا، سهام مس شهید باهنر، کنترل خوردگی تکین کو، اوراق صکوک مرابحه سایپا و اوراق اجاره سایپا با بیشترین خریدار و سنگین ترین صف های خرید مواجه شدند.

این در حالی بود که در سوی دیگر بازار اوراق مشارکت شهرداری مشهد، اوراق صکوک سایپا، سهام کارگزاران بورس اوراق بهادار، سرمایه گذاری توسعه آذربایجان، صکوک اجاره سایپا و واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش را داشتند.

در پایان معاملات امروز، فولاد مبارکه با معامله 45 میلیون سهم به ارزش 90 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا