ظرفیت‌های یک ناحیه صنعتی۴۵هکتاری در ورامین/ملاآقایی نیازمند توجه

ظرفیت‌های یک ناحیه صنعتی۴۵هکتاری در ورامین/ملاآقایی نیازمند توجه

ورامین-ناحیه صنعتی ملاآقایی در جوادآباد ورامین با وسعت حدود ۴۵ هکتار، از ظرفیت‌ و پتانسیل‌های فراوانی برخوردار بوده که بسیاری از این توانمندی‌ها هنوز مورداستفاده قرار نگرفته‌ است.

یکی از مراکز مهم و تأثیرگذار اقتصادی شهرستان ورامین، ناحیه صنعتی ملاآقایی در جوادآباد ورامین بوده که از استعداد و ظرفیت‌های قابل‌توجهی در حوزه تولید و صنعت برخوردار است.

ناحیه صنعتی ۴۵ هکتاری که می‌تواند قطب توسعه ورامین شود

در سال‌های اخیر، تولیدکنندگان لوازم‌آرایشی و بهداشتی، سبزی خشک‌کنی، انواع فرش‌های ماشینی، خوراک دام و طیور و لبنیات در این ناحیه صنعتی فعال بوده‌اند.

ناحیه صنعتی ملاآقایی با ۴۵ هکتار وسعت، مکان مناسبی برای حضور سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی است و در صورت حمایت مسئولان می‌تواند به یکی از قطب‌های توسعه ورامین تبدیل شود.

ناحیه صنعتی ملاآقایی در جوادآباد ورامین با وسعت حدود ۴۵ هکتار از ظرفیت‌و پتانسیل‌های فراوانی برخوردار بوده که بسیاری از این توانمندی‌ها هنوز مورداستفاده قرار نگرفته است.

هم‌اکنون و بر اساس آمارهای ارائه‌شده، حدود ۱۱۷ نفر در واحدهای تولیدی ناحیه صنعتی ملاآقایی ورامین مشغول به فعالیت هستند.

ظرفیت هم‌جواری ناحیه صنعتی ملاآقایی با آزادراه قم-گرمسار

محمد محمدی فعال و کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: قرار داشتن شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی ورامین در کنار پایتخت و برخورداری از راه‌های مواصلاتی مناسب، ظرفیت‌های مهمی را در اختیار این مناطق قرار داده است.

وی افزود: ناحیه صنعتی ملاآقایی ورامین نیز به دلیل هم‌جواری با آزادراه قم-گرمسار می‌تواند عامل مهمی برای جذب سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی باشد.

محمدی ادامه داد: باید به این نکته اذعان داشت که تاکنون از توانمندی و ظرفیت‌های این ناحیه صنعتی به‌طور شایسته‌ استفاده‌نشده است.

وی اضافه کرد: با توجه به زیرساخت‌های موجود در ناحیه صنعتی ملاآقایی و حضور برخی واحدهای تولیدی در چند سال اخیر در این ناحیه، می‌توان با توجه جدی‌تر، زمینه رشد و توسعه همه‌جانبه ورامین را فراهم آورد.

فعالیت ۲۲ واحد تولیدی در ناحیه صنعتی ملاآقایی

رضا تاجیک فعال اقتصادی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برخی عوامل نظیر بوروکراسی اداری و عدم نقدینگی کافی واحدهای تولیدی، عدم توجه کافی بانک‌ها به واحدهای تولیدی و چند عامل دیگر سبب شده تا فعالان حوزه صنعت و تولید با مشکلاتی روبرو شوند.

وی متذکر شد: قطعاً می‌توان با توجه جدی‌تر به ناحیه‌ های صنعتی نظیر ملاآقایی، سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی را به این مناطق جذب کرد.

تاجیک ادامه داد: ناحیه صنعتی ملاآقایی یکی از مناطق اقتصادی مصوب شهرستان ورامین است که تاکنون از تمامی ظرفیت‌های آن استفاده‌نشده است.

حسن میرزایی رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین نیز در گفتگو با مهر اظهار داشت: وسعت ناحیه صنعتی ملاآقایی حدود ۴۵ هکتار بوده و مکان مناسبی برای حضور سرمایه‌گذاران است.

وی افزود: ۲۲ واحد تولیدی و صنعتی در بخش‌های مختلف این ناحیه صنعتی، مجوزهای لازم را از مراکز مربوطه نظیر وزارت صنعت و معدن و جهاد کشاورزی دریافت و مشغول به فعالیت بوده‌اند و اکنون پتانسیل برای حضور واحدهای تولیدی بیشتر وجود دارد.

میرزایی ادامه داد: آمادگی لازم برای حضور سرمایه‌گذاران و فعالان حوزه تولیدی و اقتصادی در این ناحیه وجود دارد و اداره صنعت و معدن شهرستان ورامین از ظرفیت‌های موجود خود در این زمینه استفاده خواهد کرد.

وی اضافه کرد: تاکنون چندین بازدید از طوی مسئولان از واحدهای تولیدی مستقر در این ناحیه صنعتی انجام شده و در راستای حل مشکلات، اقداماتی مورد تصویب قرار گرفته است.

خبرنگار: سید محمدحسن محمودی

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا