سوت پایان بانک مرکزی برای فروش اقساطی خودرو

سوت پایان بانک مرکزی برای فروش اقساطی خودرو

با اعلام سقف فروش 110 هزار دستگاه خودرو از سوی بانک مرکزی و نزدیک شدن تعداد فروش خودروسازان به این رقم، فروش اقساطی خودرو در ...

با اعلام سقف فروش 110 هزار دستگاه خودرو از سوی بانک مرکزی و نزدیک شدن تعداد فروش خودروسازان به این رقم، فروش اقساطی خودرو در آستانه توقف قرار گرفت. این مسئله، وضعیت خریداران خارج از ظرفیت را با ابهام روبرو کرده است.

بانک مرکزی امروز در نامه‌ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: صرفاً منابع مالی مورد نیاز برای خرید اسناد تجاری ناشی از فروش مدت‌دار موجودی خودروی تولید داخل توسط بانک‌ها تا سقف 110 هزار دستگاه تأمین می‌شود.

این در حالی است که طبق اعلام ایران خودرو و سایپا، تعداد فروش خودرو در قالب بسته خروج از رکود تا ظهر امروز از مرز 125 هزار دستگاه گذشته است و علاوه بر این، فروش تعدادی خودروی چینی نیز در قالب این بسته صورت گرفته است.

طبق آمار رسمی وزارت صنعت، طی 4 روز ابتدایی اجرای طرح خرید خودرو با تسهیلات 25 میلیون تومانی، تا ظهر پنج شنبه 86 هزار و 400 خودرو ثبت نام شده بود.

در عین حال، طبق اعلام مسئولان ایران خودرو تا ساعت 12 امروز شنبه 58 هزار دستگاه خودرو پیش ثبت نام شده است که از این تعداد، ثبت نام 47 هزار دستگاه خودرو قطعی و وجه پیش پرداخت واریز شده است.

به گفته مسئولان سایپا نیز تا ظهر امروز 67 هزار و 19 دستگاه ثبت نام قطعی خودرو صورت گرفته است.

به این ترتیب باید دید تکلیف افرادی که خارج از ظرفیت، خودرو خریده‌اند چه می‌شود و چه تضمینی برای پرداخت تسهیلات به آنها وجود دارد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا