ما اهل گفتگو هستیم ولی یک قدم از برنامه ریزی های خود عقب نمی رویم

ما اهل گفتگو هستیم ولی یک قدم از برنامه ریزی های خود عقب نمی رویم

دنیای معدن - معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه بهبود مسائل اقتصادی کشور مدنظر ماست،گفت: ما اهل گفتگو هستیم اما از برنامه ریزی های خود عقب نشینی نمی کنیم.

به گزارش دنیای معدن،اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در حاشیه مراسم افتتاح کارخانه فولاد میانه در واکنش به صحبت های دیشب رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد: در مدت زمانی که از ریاست جمهوری ترامپ می گذرد جز رفتارهای نفرت برانگیزی، بدبینی، دروغ و توهین مشاهده نکرده ایم و دیشب هم دوباره یک سری مسائل غلط در مورد ملت ایران بیان شد و باید به ترامپ گفت تا حداقل اطلاعات جغرافیایی خود را در زمینه اسم خلیج فارس کامل کند.

جهانگیری با اشاره به صحبت های ترامپ در مورد رابطه ملت با رهبر تصریح کرد: این ملت توانسته علی رغم همه مخالفت هایی که قدرت های بزرگ به ویژه آمریکا در این سالها داشته، نظام جمهوری اسلامی را پیش ببرد.

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: مگر ملت ایران فراموش می کند که سپاه پاسداران چگونه 8 سال از کشور دفاع کرد و یا اینکه در سالهای اخیر چگونه در برابر داعش برای حفظ امنیت داخلی ایستادگی کرد.

وی تاکید کرد: صحبت های ترامپ نمی تواند برعزم جدی ملتی تاثیر بگذارد که تصمیم به ساخت کشور خود با استقلال از قدرت های جهانی گرفته است.

جهانگیری خطاب به ترامپ اظهار کرد: شما قلدر و زورگو هستید و می توانید هر حرفی را به جهانیان بگویید، اما باید دید تاثیر این صحبت ها در ملت ایران به چه میزان است.

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی اعلام کرد: علی رغم دشمنی ها می بینیم که کشور در حوزه های مانند فولاد پتروشیمی و بنادر پیشرفت های قابل توجهی بعد از انقلاب داشته است.

معاون اول رئیس جمهور همچنین افزود: دولت دوازدهم از ابتدا دو راهبرد مهم را مد نظر قرار داده است؛ اولین راهبرد گفتگو درسطح بین المللی بود و ما خواستیم به دنیا نشان دهیم برای پیچیده ترین مسائل بین المللی راه حل داریم و می توانیم در پای میز مذاکره به گفتگو بنشینیم.

وی ادامه داد: خیلی ها شک داشتند که بتوانیم برجام را به ثمر برسانیم اما ما با تکیه بر توانمندی سیاست مداران خود توانستیم امضای 6 کشور جهان را در پای برجام ثبت کنیم و حالا چگونه رئیس جمهور آمریکا از غیر قانونی بودن برجام حرف می زند.

جهانگیری اذغان کرد: قبل از اینکه ما بخواهیم جواب ترامپ را بدهیم نماینده اتحادیه اروپا و مسئولان سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه بیانیه ای در رد صحبت های او بیان کردند و همچنین آژانس بین المللی هسته ای نیز قانونی بودن فعالیت های هسته ای ایران را تأکید کرد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ما اهل گفتگو هستیم ولی یک قدم از برنامه ریزی های خود عقب نشینی نمی کنیم گفت: راهبرد دیگر دولت درکنار گفتگو بهبود مسائل اقتصادی کشور بوده است.

وی اضافه کرد: مابه دنبال بزرگ کردن اقتصاد کشور،افزایش اشتغالزایی و درآمد مردم هستیم و خوشبختانه در سال گذشته شاهد بودیم که ایران با رشد 12درصدی بیشترین رشد اقتصادی را در بین کشور های جهان کسب کرد.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا