از دید تکنیکال؛

روند بهای اونس طلا و سکه نقدی تحلیل شد

روند بهای اونس طلا و سکه نقدی تحلیل شد

طی هفته گذشته با توجه به شکست صعودی قیمت ها در ماه های اخیر قیمت با رویت مجدد سطوح های مورد نظر خود با برگشت شارپی مواجه شد، که توانست قیمت های چندین ساله خود را رقم زند.

چشم انداز

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، با توجه به افزایشی بودن اونس طلا و دلار ریالی شاهد پایداری قیمت ها و تمایلات صعودی بودیم و دیده می شود در هفته جاری این افزایش مورد اصلاح قرار گیرد.

تحلیل اونس طلا در هفته جاری

در تایم روزانه همه توجه فروشنده به محدوده ۱۳۰۴ الی ۱۳۱۶ دلار و خریدار به محدوده ۱۲۷۷ الی ۱۲۶۸ دلار است و حمایت مقاومت های این هفته خواهند بود و رویت دوباره این دامنه ها می تواند مورد برگشت قیمت قرار گیرد. البته باید گفت شکست این دامنه ها می تواند کاهش و افزایشی بیشتری ایجاد کند.

 سناریوهای احتمالی اونس طلا در هفته جاری

سناریو افزایشی: با توجه به تحلیل هفته گذشته همچنان احتمال افزایش تا دامنه ۱۳۱۰ الی ۱۳۱۶ دلار دیده می شود و اهداف میانی شامل ۱۳۰۲ - ۱۳۰۴ دلار است. در صورتی که با شکست صعودی ۱۳۱۶ دلار همراه باشد افزایش قیمت به سمت ۱۲۲۳ الی ۱۳۳۵ دلار وجود دارد.

 سناریو کاهشی: تنها با شکست نزولی ۱۲۹۰ دلار شکل می گیرد و کاهش قیمت به سمت ۱۲۸۵ - ۱۲۸۰ - ۱۲۷۷ دلار وجود دارد.

 سناریوهای برگشتی

حالت اول: در صورتی که اونس طلا موفق به رویت دامنه ۱۳۱۰ دلار شود با عدم شکست ۱۳۱۶ دلار احتمال چرخش مارکت و کاهش به سمت ۱۳۰۴ - ۱۳۰۰ - ۱۲۹۵ - ۱۲۹۰ - ۱۲۸۰ دلار وجود دارد.

 حالت دوم: چنانچه قیمت به هر دلیلی با دامنه ۱۲۷۷ الی ۱۲۶۸ دلار مواجه شود با عدم شکست ۱۲۶۰ دلار احتمال برگشت قیمت به سمت ۱۲۹۰ - ۱۲۹۵ - ۱۳۰۰ - ۱۳۰۴ - ۱۳۱۰ و ۱۳۱۶ دلار وجود دارد.

تحلیل آبشده نقدی طلا در هفته جاری

در آبشده نقدی دیده می شود که قیمت با پایداری در بالای ۵۳۷ هزار تومان قصد افزایش تا دامنه ۵۵۰ هزار تومان را دارد. اما این این افزایش با شکست صعودی ۵۴۶ هزار تومان تقویت می شود و حرکت سریعتری را به سمت ۵۵۰ هزار تومان آغاز می کند. اما ۵۴۶ هزار تومان بسیار مقاومت قوی دیده می شود و چنانچه با شکست نزولی ۵۳۷ همراه باشد و با عدم شکست مقاومت ۵۴۶ هزار تومان می تواند منجر به کاهش قیمت شود و از شدت افزایش کاسته خواهد شد و اهداف این کاهش شامل ۵۳۳ - ۵۲۹ - ۵۲۶ و ۵۲۲ هزار تومان است.

 سناریو های برگشتی در این نماد شامل رویت و قرار گیری قیمت در محدوده ۵۲۵ الی ۵۲۲ هزار تومان است که با عدم شکست ۵۲۱ هزار تومان شکل خواهد گرفت و افزایش قیمت به سمت ۵۲۹ - ۵۳۳ - ۵۳۷ الی ۵۴۶ هزار تومان در مرحله اول برای این هفته می توان در نظر گرفت.

 سناریو برگشتی بعدی با شکل گیری سناریو افزایشی و رویت دامنه ۵۵۰ هزار تومان خواهد بود.که با قرارگیری قیمت در محدوده ۵۵۰ هزار تومان با عدم شکست ۵۵۴ هزار تومان شکل میگیرد و اهداف برگشتی و کاهشی آن شامل ۵۴۶ - ۵۴۰ - ۵۳۷ و در ادامه تشکیل به سناریو کاهش اشاره شده می شود و اما باید گفت بسیار حائز اهمیت خواهد بود که عبور از مقاومت ۵۵۴ هزار تومان افزایش بیشتری خواهیم داشت که این افزایش می تواند با اهدافی شامل۵۶۰ الی ۵۶۷ هزار تومان در نظر گرفت.

تحلیل آبشده شنبه ای طلا در هفته جاری

در آبشده شنبه ای طلا قیمت با رشد بیشتری نسبت به نقدی مواجه بوده است که این رشد تا مقاومت کلیدی ۵۵۵ ادامه داشته است و باید در نظر داشت که عبور از مقاومت ۵۵۵ هزار تومان در هفته جاری منجر به افزایش قیمت به سمت ۵۶۰ و ۵۶۸ هزار تومان وجود دارد و با شکست این مقاومت در آبشده نقدی هم شاهد رشد خواهیم بود. اما چنانچه از شکست این مقاومت ناتوان باشد کاهش قیمت به سمت ۵۵۰ و ۵۴۸ هزار تومان وجود دارد که اولین دامنه حمایتی در این هفته است که با عدم شکست این حمایت باز هم شاهد رشد قیمت تا سقف قیمت و یا حتی شکست آن به اهداف اشاره شده هستیم.

 شکست دامنه حمایتی ۵۵۰ و ۵۴۸ هزار تومان از پتانسیل افزایشی کاسته می کند که اهداف این شکست شامل ۵۴۲ و ۵۳۷ هزار تومان است که رویت اهداف و دامنه ۵۳۸ هزار تومان در هفته جاری می تواند تبدیل به تقاضا خریداران شود و شاهد افزایش قیمت به سمت حمایت شکسته شده ۵۵۰ و ۵۴۸ هزار تومان باشیم.

تحلیل سکه نقدی در هفته جاری

در این نماد در هفته گذشته با رشد شارپی قیمت مواجه بودیم البته با توجه به تحلیل های گذشته این به وضوح مشخص بود که محدوده ۱,۲۳۲,۰۰۰ تومان بسیار مهم است که اشاره بر آن شد که رویت مجدد ۱,۲۳۲,۰۰۰ می تواند مورد برگشت قرار گیرد، که بسیار فوق العاده از نظر تکنیکالی و حرکات قیمتی که هیچ کس به آن توجه ندارد عمل کرد و در حال حاضر سکه نقدی هدف ۱,۳۳۳,۰۰۰ را دارد و پایداری قیمت در بالای ۱,۳۰۰,۰۰۰ این اهداف را می تواند رویت نمایید. رویت دامنه هدف می تواند قیمت را مورد برگشت قرار گیرد و این برگشت در هفته جاری اهدافی شامل ۱,۳۲۰,۰۰۰ - ۱,۳۰۵,۰۰۰ و ۱,۳۰۰,۰۰۰ تومان است.

اما شکست سطح حمایتی ۱,۳۰۰,۰۰۰ از افزایش بیشتر قیمت جلوگیری می کند و کاهش قیمت به سمت ۱,۲۹۵,۰۰۰ - ۱,۲۹۲,۰۰۰ و ۱,۲۸۲,۰۰۰ خواهیم داشت که در هفته جاری دامنه حمایتی ۱,۲۸۲,۰۰۰ در صورت رویت سطح برگشتی قیمت است. پس با رویت دامنه ۱,۲۸۵,۰۰۰ الی ۱,۲۸۲,۰۰۰ تومان با عدم شکست این دامنه قیمت با برگشت به سمت ۱,۲۹۲,۰۰۰ - ۱,۲۹۵,۰۰۰ - ۱,۳۰۰,۰۰۰ و بالای آن وجود دارد.

 اما با شکست نزولی ۱,۲۸۲,۰۰۰ از پتانسیل افزایشی کاسته خواهد شود و قیمت به سمت ۱,۲۷۰,۰۰۰ فروکش می کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا