در بازار امروز ثبت شد؛

تغییر مالکیت 1.4 میلیارد ریال برگه دارایی مالی

تغییر مالکیت 1.4 میلیارد ریال برگه دارایی مالی

در داد و ستدهای روز جاری سهامداران بورس تهران بیش از 792 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از یک هزار و 418 میلیارد ریال بود و در 47 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

 

در معاملات روز جاری سهامداران بورس تهران بیش از یک هزار و 418 میلیارد ریال دارایی مالی را دست به دست کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای روز جاری سهامداران بورس تهران بیش از 792 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از یک هزار و 418 میلیارد ریال بود و در 47 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

در آخرین روز کاری هفته همه شاخص های بورس تهران به جز شاخص بازار دوم صعودی بودند. شاخص کل 9 واحد رشد کرد و در رقم 84هزار و 744 واحد به کار خود پایان داد. شاخص بازار اول نیز 18 واحد بالا رفت اما شاخص بازار دوم 37 واحد افت کرد.

نمادهای پتروشیمی فناوران، پالایش نفت تهران، پالایش نفت اصفهان و پتروشیمی پردیس با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص باعث رشد این متغیر شدند. نمادهای "های وب"، سرمایه گذاری غدیر و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

در روز جاری گروه های فلزات اساسی، خودرو و شیمیایی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای پیاذر، سیمان کرمان، پشم شیشه ایران، آبادگران ایران، لبنیات پاک، تولیدی مهرام و کارتن ایران بود.

در مقابل نمادهای پتروشیمی آبادان، فیبر ایران، شهد، سیمان غرب، گرانیت بهسرام، گروه صنایع بهشهر ایران و سایپا شیشه با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

در معاملات آخرین روز کاری هفته سهامداران برای خرید سهام کارتن ایران، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری تهران، اوراق مشارکت شهرداری شیراز و سهام زامیاد بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید ثبت کردند.

در سوی دیگر بازار گروهی از سرمایه گذاران تلاش کردند با عرضه های سنگین از اوراق مشارکت شهرداری مشهد، اوراق صکوک سایپا و واحدهای صندوق امین یکم خارج شوند.

در پایان معاملات امروز پارس خودرو با معامله بلوکی 227 میلیون سهم به ارزش 187 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کردند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا