در معاملات روز سه شنبه؛

هفت شاخص بورس دسته جمعی صعود کردند

هفت شاخص بورس دسته جمعی صعود کردند

در این روز سرمایه گذاران بورسی بیش از 448 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بالغ بر دو هزار و 372 میلیارد ریال بود و در 42 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

 

در داد و ستدهای روز سه شنبه شاخص کل بورس با صعود 122 واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در معاملات امروز شاخص کل بورس 122 واحد رشد کرد و به رقم 84 هزار و 734 رسید.

در این روز سرمایه گذاران بورسی بیش از 448 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بالغ بر دو هزار و 372 میلیارد ریال بود و در 42 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

در داد و ستدهای روز سه شنبه همه هفت شاخص بورس صعودی شدند. شاخص کل 122 واحد بالا رفت. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 109 و 142 واحد رشد کردند.

نمادهای ملی مس، فولاد مبارکه، پالایش نفت تهران، پالایش نفت بندرعباس و پتروشیمی پردیس با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص، رشد این متغیر را رقم زدند. این در حالی بود که دو نماد ارتباطات سیار و سایپا با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

همچنین در این روز گروه های خودرو، اطلاعات و ارتباطات و رایانه با بیشترین تاثیر حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای لعابیران، فنرسازی خاور، نورد آلومینیوم، پتروشیمی شیراز، دوده صنعتی پارس، آهنگری تراکتورسازی ایران و پمپ سازی ایران بود.

در مقابل نمادهای سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، بیمه آسیا، سپنتا،کارت اعتباری ایران کیش، تجارت الکترونیک پارسیان و مهرکام پارس با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

در بازار امروز سرمایه گذاران برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق مشارکت رایان سایپا، سهام لعابیران، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری تهران، سهام آهنگری تراکتورسازی ایران و سازه پویش بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را داشتند.

در مقابل گروهی از سرمایه گذاران تلاش کردند با عرضه های سنگین از اوراق مشارکت شهرداری مشهد، سهام حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، اوراق صکوک ساخت توسعه ملی، اوراق صکوک اجاره سایپا، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر و سهام سیمان اصفهان خارج شوند. این نمادها طولانی ترین صف های فروش را داشتند.

در پایان معاملات امروز سایپا با معامله 44 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و اوراق مشارکت شهرداری اصفهان با معامله 488 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا