هفتمین شرکت صنایع شیر ایران وارد بازار سرمایه می شود:

98 درصد رشد صادرات تا پایان سال

98 درصد رشد صادرات تا پایان سال

شرکت پگاه آذربایجان شرقی با نیم قرن سابقه در صنایع غذایی و لبنیات بر اساس استراتژی خود، مدتی است فعالیت خود را برای ورود به بازار سرمایه آغاز کرده است.

یکی دیگر از شرکت های زیرمجموعه شرکت صنایع شیر ایران برای ورود به فرابورس آماده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، شرکت پگاه آذربایجان شرقی با نیم قرن سابقه در صنایع غذایی و لبنیات بر اساس استراتژی خود، مدتی است فعالیت خود را برای ورود به بازار سرمایه آغاز کرده است.

قربانی، عضو هیأت مدیره و معاون شرکت گروه صنایع شیر ایران در این خصوص اظهار داشت: شرکت های پگاه آذربایجان غربی، پگاه اصفهان، پگاه خراسان، نمایندگان شرکت صنایع شیر ایران در بورس هستند و شرکت های پگاه آذربایجان شرقی، پگاه گلستان، پگاه گلپایگان، پگاه فارس نمایندگان این شرکت در فرابورس هستند .

وی در ادامه اظهار داشت: سرمایه شرکت 200 میلیارد تومان بوده و 100 درصد آن در اختیار شرکت صنایع شیر ایران است .

قربانی افزود: در رنکینگ داخلی صنایع شیر ایران، شرکت آذربایجان شرقی جزء پنج شرکت اول است که با ظرفیت و امکانات قابل توجه منابع انسانی امیدواریم بتوانیم شرکت های دیگر را در فرابورس عرضه کنیم .

محمود شایان، مدیر عامل شرکت آذربایجان شرقی در این خصوص گفت: شرکت پگاه آذربایجان شرقی دومین شرکت تولید محصولات لبنی است که در کشور تأسیس شده است . این شرکت در حال حاضر 40 نوع محصول در سبد تولیدی دارد.

وی ادامه داد: آخرین افزایش سرمایه شرکت پگاه آذربایجان شرقی مربوط به سال 92 بود که از 150 میلیارد ریال به 200 میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران افزایش سرمایه داده است .

وی گفت: صنایع شیر ایران 99.99 درصد از سهام پگاه آذربایجان شرقی را داراست در حالی که پگاه فارس، گیلان، همدان، لرستان دارای 0.0005 درصد از سهام این شرکت هستند .

این مقام مسئول گفت: تناژ تولید در 6 ماه 96 این شرکت بالغ بر 47 هزار تن بوده که پیش بینی می شود تا آخر سال این تولید به 60 تا 65 هزار تن برسد.

مدیر عامل این شرکت در خصوص میانگین فروش پگاه آذربایجان شرقی گفت: 129 میلیارد تومان فروش قطعی در 6 ماهه 96 داشتیم و تا پایان سال به ازای هر سهم 332 ریال سود در نظر گرفته ایم.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا