در گفتگوی سنا با نصرتیان مطرح شد؛

آزیموت ایتالیا؛ کانال ارتباطی به بازار سرمایه ایران

آزیموت ایتالیا؛ کانال ارتباطی به بازار سرمایه ایران

آزیموت در 15 کشور فعال است. این گستردگی فعالیت می تواند ما را به کشورهای مختلف و سرمایه گذاران مستعد معرفی کند و اعتبار و اطمینانی که برای ورود سرمایه گذار به ایران نیاز است از این طریق فراهم شود.

ورود یک شرکت خارجی با پیشینه فعالیت موفق می تواند مقدمه انتقال دانش، تجربیات و تخصص در حوزه مدیریت دارایی باشد. همچنین می تواند امیدواری هایی را در زمینه ارتقای این صنعت و از طرف دیگر شناساندن بازار سرمایه ایران به سرمایه گذاران بین المللی ایجاد کند.

حجت اله نصرتیان، مدیرعامل شرکت سبدگردان انتخاب مفید، با بیان مطلب فوق به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، درباره خرید 20 درصد از سهام این شرکت از سوی هلدینگ آزیموت ایتالیا گفت: اهمیت این قرارداد در شکل گیری کانال ارتباطی برای ورود به بازار سرمایه ایران است؛ چراکه عملاً وقتی یک شرکت بین المللی با گستره فعالیت جهانی خود در کنار ما قرار می گیرد، کانال مطمئنی برای ارتباط با ایران فراهم می کند.

وی در ادامه افزود: آزیموت در 15 کشور فعال است. این گستردگی فعالیت می تواند در واقع ما را به کشورهای مختلف و سرمایه گذاران مستعد معرفی کند و اعتبار و اطمینانی که برای ورود سرمایه گذار به ایران نیاز است از این طریق فراهم شود.

این مقام مسوول ورود یک شرکت مدیریت دارایی مطرح دنیا را به صنعت جوان مدیریت دارایی ایران بسیار پر اهمیت خواند و گفت: آزیموت، همکاری و سرمایه گذاری با شرکت انتخاب را به عنوان یک سبدگردان از مجموعه مفید انتخاب کرده است و طی بررسی هایی که انجام داده به این نتیجه رسیده است که می تواند برای مشارکت در این شرکت با کارگزاری مفید وارد مذاکره شود.

نصرتیان درباره زمان عملیاتی شدن قرارداد هم خاطر نشان کرد: فرآیند تکمیل انتقال مالکیت در حال انجام است که به محض نهایی شدن آن، عملا همکاری شرکت آزیموت با شرکت انتخاب مفید آغاز خواهد شد. ما امیدواریم این قرارداد تأثیر مثبتی بر سطح علمی و فنی مدیریت دارایی در ایران بگذارد. این یک توافق راهبردی است که در میان مدت و بلند مدت می تواند اثرات مثبتی بر صنعت مالی ایران داشته باشد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا