رئیس هیات مدیره کارگزاری مفید در گفتگو با سنا خبر داد:

خدمات جدید مشاوره و سرمایه گذاری با استفاده از دانش فنی آزیموت

خدمات جدید مشاوره و سرمایه گذاری با استفاده از دانش فنی آزیموت

گروه آزیموت، یکی از سبدگردان های مستقل پیشرو در زمینه مدیریت دارایی در اروپا است و بر اساس توافق انجام شده 20 درصد از سهام سبدگردان انتخاب به آزیموت واگذار خواهد شد.


اهداف پیش روی همکاری دو شرکت آزیموت و سبدگردانی مفید، موجب می شود که با استفاده از دانش فنی آزیموت، به منافع بیشتر و ابزارها و خدمات جدیدی در زمینه مشاوره مالی و بازار سرمایه دست پیدا کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، سرانجام بعد از ورود و مشارکت بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا در بخش های مختلف اقتصاد کشور، طی چند روز گذشته هلدینگ سرمایه گذاری ایتالیایی "آزیموت" مالک 20 درصد از سهام شرکت "سبدگردانی انتخاب مفید" شد.

خبری که حاکی از جذابیت روز افزون بازار سرمایه ایران میان طرف های خارجی است. در همین رابطه، حمید آذرخش، رئیس هیات مدیره کارگزاری مفید در گفتگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) گفت: هدف استراتژیک ما و شرکت آزیموت، ایجاد معیاری جدید و بین الملیل برای صنعت مدیریت دارایی داخلی است.

وی ادامه داد: این همکاری، موجب خواهد شد با استفاده از دانش فنی آزیموت، به منافع بیشتر، ابزارها و خدمات جدیدی در زمینه مشاوره مالی، سرمایه گذاری در بازار سرمایه و مدیریت ثروت مطابق با جدیدترین استانداردهای روز دنیا دست پیدا کنیم.

رئیس هیات مدیره کارگزاری مفید در توضیح این همکاری بیان کرد: گروه آزیموت، یکی از سبدگردان های مستقل پیشرو در زمینه مدیریت دارایی در اروپا است و بر اساس توافق انجام شده 20 درصد از سهام سبدگردان انتخاب به آزیموت واگذار خواهد شد.

وی با بیان اینکه آزیموت و مفید همزمان یک توافقنامه سهامداری با هدف ایجاد زیرساخت و تولید یک پلتفرم مشاوره مالی داخلی منعقد کرده اند، گفت: تفاهم برای تاسیس یک صندوق سرمایه گذاری در خارج از مرزهای ایران برای تسهیل دسترسی سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه ایران نیز صورت گرفته است.

به گفته حمید آذرخش آزیموت نخستین نهاد مالی خارجی است که از طریق سرمایه گذاری در سهام یک شرکت، به بازار سرمایه ایران وارد شده و خدمات مالی مورد تایید سازمان بورس و اوراق بهادار ایران را ارائه خواهد کرد.

آذرخش در خصوص پتانسیل های سرمایه گذاری در بازارهای ایران گفت: ایران دومین اقتصاد بزرگ منطقه خاورمیانه با جمعیت 80 میلیون نفر و تولید ناخالص داخلی بر اساس برابری قدرت خرید یک و نیم تریلیون دلار از سال 2016 است.

وی در ادامه بیان کرد: ایران برای شرکت های بین المللی فعال در زمینه مدیریت دارایی یک فرصت منحصر به فرد است .

رئیس هیات مدیره کارگزاری مفید جمعیت، سرانه تولید ناخالص داخلی بر اساس برابری قدرت خرید و بسیاری از دلایل دیگر را عوامل جذاب اقتصاد ایران دانست.

در همین رابطه سرجیو آلبارلی، مدیرعامل هلدینگ آزیموت بیان کرد: ما به عنوان نخستین شرکت فعال بین المللی، در بازارهای سرمایه ایران وارد شده و معتقدیم این گروه، در استفاده از فرصت های بکر ایران پیشگام خواهد بود.

وی در ادامه بیان کرد: چندین دهه فعالیت کارگزاری مفید در صنعت کارگزاری و خدمات مدیریت دارایی و ارزش های بنیادین آزیموت که مبتنی بر استقلال و تعهد عملکرد است، جایگاه صنعت کارگزاری در ایران را مستحکم تر خواهد کرد.

آلبارلی ادامه داد: ما بر آنیم که از این همکاری در جهت افزایش ارزش برای مشتریان داخلی و بین المللی استفاده کنیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا