برندسازی در صنعت فولاد لازمه رشد صادرات است/ تاکید بر اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار

برندسازی در صنعت فولاد لازمه رشد صادرات است/ تاکید بر اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار

دنیای معدن -رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی بر لزوم برندسازی در صنعت فولاد کشور در راستای افزایش صادرات تاکید کرد.

حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در حاشیه برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی در منطقه معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان در جمع خبرنگاران گفت: اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی امروز از صنایع مختلفی در شهرستان سیرجان بازدید کردند و در جریان مسائل مربوط به بخش تولید در این منطقه قرار گرفتند.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی ادامه داد: بخشی از مسائل تولید در منطقه سیرجان جنبه کشوری دارد و در این راستا باید با رویکرد تولید و اشتغال قوانین خوبی را که در مجلس در زمینه بهبود فضای کسب و کار و حداکثر استفاده از توان تولید داخل را باید به صورت صحیح اجرایی کرد.

فولادگر افزود: در منطقه گل گهر اقدامات خوبی در راستای توسعه صنعت فولاد انجام شده اما باید در رابطه با فولاد برندسازی انجام شود تا با مبنای رشد صادرات این صنعت در کشور توسعه یابد.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی همچنین افزود: باید شرایط کار برای بخش خصوصی فراهم شود و دولت حمایت های لازم را انجام دهد.

لازم به ذکر است رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در همایش اقتصاد مقاومتی در منطقه معدنی و صنعتی گل گهر نیز سخنرانی کرد و گفت: مردمی کردن اقتصاد، بهره وری اقتصاد، توانمندسازی بخش خصوصی، حمایت از کارآفرینی و تکمیل زنجیره تولید براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی باید مدنظر باشد که البته در منطقه گل گهر اقدامات عملی در این راستا صورت گرفته است.

فولادگر همچنین در این همایش افزود: باید در قرارداد با خارجی ها روی این موضوع تاکید شود همراه با انتقال تکنولوژی زمینه ارتقاء تولید داخلی نیز فراهم شود و از طرفی ایجاد بازار صادراتی نیز مدنظر باشد.

وی با بیان اینکه کشور از استراتژی توسعه صنعتی برخوردار نیست، گفت: باید شرکت هایی مانند گل گهر و فولاد مبارکه در سطح جهان به یک برند تبدیل شوند تا زمینه صادرات فولاد بیشتر فراهم شود.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی از نهایی شدن گزارش های کارگروه های کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: ساختار اداری دولت و نظام بودجه ای کشور باید اصلاح شود و زمینه تحقق سیاست های اقتصادمقاومتی فراهم شود.

زنجیره ارزش در صنعت فولاد باید تکمیل شود

براساس این گزارش؛ قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس با اشاره به ظرفیت های مناسب اقتصادی در سیرجان گفت: زنجیره ارزش در صنعتفولاد باید تکمیل شود و در این راستا باید به بازارهای صادراتی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی توجه جدی شود.

سهیلا جلودارزاده رئیس کارگروه بهبود فضای کسب و کار کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: برای بهبود مستمر کسب وکار باید تدابیر واحد در بخش تولید اتخاذ شود و همچنین در زمینه تامین نیازهای اساسی کشور باید خودکفایی حاصل شود.

جلودارزاده همچنین افزود: تلاش خواهیم کرد تا با توجه به ظرفیت های مناسب در سیرجان وزیر تعاون به این منطقه سفر کند تا زمینه تسهیل امر تولید در منطقه فراهم شود.

شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی افزود: در منطقه معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان تلاش های زیادی برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی صورت گرفته اما باید مشکل کمبود آب برای توسعه صنعت فولاد در منطقه گل گهر حل شود و در این راستا اقدامات لازم برای انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی صورت بگیرد.

گفتنی است؛رئیس و جمعی از اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس از شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان و همچنین شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر و شرکت سنگ آهن گهر زمین در منطقه معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان بازدید کردند./

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا