گزارش روز؛

خودرویی ها در جاده تعادل

خودرویی ها در جاده تعادل

در بازار امروز طبق پیش بینی شاهد شروع مثبت گروه خودرویی بودیم تا جایی که نمادهای خاهن، خفنر و خپویش با صف خرید به کار خود پایان دادند اما در اواخر بازار گروه مذکور با تعادل بیشتری به کار خود پایان دادند.

 

بازار امروز در سایه اخبار و معاملات گروه آی تی و انفورماتیک قرار داشت به طوریکه به واسطه انتشار خبر احتمال کاهش درآمد شرکت های psp از محل تراکنش ها یا به اصطلاح سهم خواهی بیشتر بانکها، سهام شرکت های psp شاهد فشار فروش بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، تا جایی که نمادهای آپ، پرداخت، رانفور، رکیش و رتاپ صف فروش را تجربه کردند، در این میان نماد "های وب" در پی اعلام خبر اخذ پروانه بهره برداری از اپراتور مجازی، با تقاضای بالایی در کنار نماد مداران مواجه بود و با معاملاتی مثبت (مداران صف خرید) به کار خود پایان دادند.

رئیس کانون بانک های خصوصی از طرحی در شورای پول و اعتبار خبر داد که بخشی از کارمزدهای پرداخت الکترونیک در نظام بانکی، به سمت شرکتهای پرداخت سوق داده شود. با رویکردی که شورای پول و اعتبار نسبت به این موضوع در نظر گرفته است؛ بانک مرکزی ساختاری را طراحی کرده که بخشی از هزینه های خدمات پرداخت الکترونیک به شرکتهای پرداخت منتقل شده و بخشی نیز به خود بانکها و پذیرندگان منتقل شود؛ ولی ساختار باید به صورت عادلانه در این موضوع، طراحی شود و این هزینه ها قابل ارزیابی باشد.

در بازار امروز طبق پیش بینی شاهد شروع مثبت گروه خودرویی بودیم تا جایی که نمادهای خاهن، خفنر و خپویش با صف خرید به کار خود پایان دادند اما در اواخر بازار گروه مذکور با تعادل بیشتری به کار خود پایان دادند در آنسو و در گروه حمل و نقل نماد توریل طبق انتظار با افزایش تقاضا تا آستانه صف خرید شدن پیش رفت، نماد حفارس با صف فروش، نمادهای حتوکا و حسیر مثبت و مابقی هم گروهی ها، متعادل سپری شدند.

نماد تازه وارد ولشرق با صف خرید پرحجم حدود 40 میلیون سهمی و عرضه های قطره چکانی، دومین روز از رشد قیمتی خود را تجربه کرد، سایر نمادهای گروه لیزینگی، سرمایه گذاری و واسطه گرهای مالی، دادوستدهای اکثرا متعادل و منفی داشتند که در این میان نماد سرچشمه صف خرید و نمادهای پردیس، واعتبار، وسکاب و سدبیر صف فروش شدند، نماد ولغدر و نمادهای بازار پایه ای واحیا، وآتوس و وثنو از اقبال بیشتر و رشد قیمتی بالاتری نسبت به هم گروهی ها برخوردار بودند.

در گروه های شیمیایی و فراورده های نفتی که معاملاتی اکثرا متعادل در جریان بود، گروه پالایشگاهی و نمادهایی همانند شیراز، پاکشو، شلعاب، شتوکا، شپدیس، زاگرس، ساینا، شکلر و شپارس از اقبال بیشتر و معاملاتی مثبت تر از سایر هم گروهی ها برخوردار بودند.

در گروه فلزی و معدنی، طبق پیش بینی (با توجه به قرار داشتن در سطوح حمایتی و بازگشایی مثبت قیمت فلزات پایه در بازارهای جهانی) شاهد معاملات مثبت اکثر آنها بودیم که در این بین گروه روی همچنان از اقبال بالاتری برخوردار بود به طوریکه نمادهای فرآور، کبافق، کیمیا و فزرین صف خرید را در کنار نمادهای فجر، فنوال و فخاس تجربه کردند.

در گروه متعادل و منفی ساختمانی، نماد کرمان علیرغم عدم برگزاری و به حد نصاب نرسیدن مجمع عادی سالانه، با صف خرید همراه شد، نماد وساخت با معاملاتی منفی تر از هم گروهی ها مواجه بود و نماد وتوس صف فروش شد در طرف دیگر بازار و در گروه منفی کاشی و سرامیک، نماد پرحاشیه و پرنوسان کترام با ادامه صف فروش در کنار نماد کحافظ دنبال شد و نماد کلوند، روز مثبتی را تجربه کرد.

نماد کپشیر در گروه متعادل کانی های غیر فلزی و پس از افشای اطلاعات با اهمیت در سایت کدال با رشد حدود 2 درصدی و در ادامه صف خرید مورد بازگشایی قرار گرفت. در این گروه ادامه صف خرید و رشد قیمتی نماد کمرجان قابل توجه بود.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای فملی و شبندر با رشد حدود 47 واحدی به ارتفاع 84،611 واحد رسید که در این بین نمادهای آپ، پرداخت و فارس بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا