قیمت اقلام اساسی خانوار در یک ماه چقدر افزایش یافت؟

قیمت اقلام اساسی خانوار در یک ماه چقدر افزایش یافت؟

طبق گزارش مرکز آمار ایران در زمینه متوسط قیمت مناطق شهری در کل کشور، قیمت هر کیلوگرم برنج ایرانی در شهریور نسبت به مرداد ١.٤ درصد، هر کیلوگرم گوشت گوسفندی ٢ درصد افزایش و هر کیلوگرم تخم مرغ پنج درصد کاهش یافته است.

 بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران در زمینه متوسط قیمت مناطق شهری کل کشور برای اقلام خوراکی منتخب در شهریورماه سال ۱۳۹۶، در گروه نان و غلات، متوسط قیمت یک کیلوگرم برنج ایرانی (هاشمی) درجه یک در شهریورماه سال جاری برابر ١٣ هزار و ٤٦٥ تومان بوده است که با توجه به قیمت مرداد ماه (١٣ هزار و ٧٢٩ تومان) ۱.۳۹ درصد افزایش داشته است. همچنین در ماه مذکور متوسط قیمت یک کیلوگرم برنج خارجی درجه یک از ۵۶۱۹ تومان در مردادماه به ۵۶۵۵ تومان در شهریورماه افزایش یافته است.

 
درباره گروه گوشت قرمز و سفید و فرآورده‌های آنها نیز، متوسط قیمت یک کیلوگرم گوشت گوسفند در این ماه به ٤٠ هزار و ٢٨٠ تومان رسیده است که نسبت به ماه قبل (٣٩ هزار و ٥٢٦ تومان) ۱.۹۱ درصد افزایش داشته است. میزان این افزایش یک کیلوگرم گوشت گاو یا گوساله (شهریور ٣٧ هزار و ٤١٢ تومان و مرداد ٣٦ هزار و ٧١٢ تومان) برابر ۱.۹۱ درصد بوده است. در این گروه متوسط قیمت یک کیلوگرم مرغ ماشینی با کاهش ۱.۶۴ درصدی مواجه بوده است. (شهریورماه ٧ هزار و ٩٥٤ ریال و مردادماه ٨هزار و ٨٧٧ تومان).

 
به گزارش ایسنا، در گروه شیر، پنیر و تخم‌مرغ نیز متوسط قیمت یک لیتر شیر پاستوریزه ٢٦٩٧ تومان، یک کیلوگرم  ماست پاستوریزه ٣٧٠٩ تومان، یک بسته ۵۰۰ گرمی پنیر ایرانی پاستوریزه ٥٧٧٩ تومان است که نسبت به ماه قبل تغییر محسوسی نداشته‌اند. همچنین متوسط قیمت یک کیلوگرم تخم مرغ ماشینی در شهریورماه برابر ٦١١٨ تومان است که نسبت به ماه قبل (٦٥٠٨ تومان) با کاهش ۵.۰۱ درصدی مواجه بوده است.

 
در گروه روغن‌ها و چربی‌ها نیز متوسط قیمت یک بسته ۱۰۰ گرمی کره پاستوریزه (کره حیوانی) ٣٠٢٢ تومان است که نسبت به مردادماه رشد ۳.۲۴ درصد داشته است. در این گروه متوسط قیمت یک بسته ۹۰۰ گرمی روغن مایع ٥٣٥٨ تومان است که تغییر محسوسی نسبت به ماه قبل نداشته است.

 
در گروه میوه و خشکبار هم متوسط قیمت یک کیلوگرم موز در شهریورماه ۴۲۳۱ تومان بوده است که نسبت به ماه قبل (٤٢٤٠ تومان) با کاهش ۰.۲۳ درصدی مواجه بوده است. متوسط قیمت یک کیلوگرم سیب درختی زرد در شهریورماه ٣٨٤٢ تومان بوده که نسبت به ماه قبل ( ٤٣١١ تومان) کاهش ۸.۳۹ درصدی را نشان می‌دهد. متوسط قیمت پرتقال محصول داخل در شهریورماه ٥١٩٨ تومان است که نسبت به ماه قبل (٥١٦٥ تومان) با کاهش مواجه بوده است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا