گزارش روز؛

شاخص در ارتفاع 84557 واحدی

شاخص در ارتفاع 84557 واحدی

امروز؛ نماد آپ با حمایت های مناسب سهامداران، معاملاتی متعادل را تجربه کرد.

 

در دادوستدهای بازار امروز شاهد افزایش فشار فروشندگان و معاملاتی هیجانی بودیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، به جز نمادهای خاهن و خپویش که با معاملات مثبت و صف خرید همراه بودند، سایر نمادهای گروه خودرویی منفی دنبال شدند.

گروه بنیادی محور آی تی معاملاتی منفی را تجربه کرد که در این بین نمادهای اپرداز، های وب، مفاخر، پرداخت، افرا، رکیش و اوان از فشار عرضه های بالاتری برخوردار بودند و با صف فروش مواجه شدند در این مبان نماد آپ با حمایت های مناسب سهامداران، معاملاتی متعادل را تجربه کرد.

درگروه  شیمیایی و فراورده های نفتی نمادهای شاوان، شراز، شدوص، شتوکا، ساینا، شپارس، شفارس و شکلر از فشار فروش بیشتری برخوردار بودند و با صف فروش دنبال شدند در این بین معاملات مثبت نمادهای فارس، پترول، شاراک و شیران قابل توجه بود.

گروه حمل و نقل با ادامه صف فروش نمادهای حفارس و حپترو دنبال شد اما نماد توریل به دلیل قرار داشتن در سطوح حمایتی و عرضه اولیه فردا (از زیر مجموعه های شرکت) با تقاضای بالاتر از هم گروهی ها و نوسانات مثبتی مواجه بود همچنین در ادامه بازار منفی، نمادهای حسیر، حریل و حتوکا به جمع صف فروش های گروه پیوستند.

صف خرید و یا معاملات مثبت نمادهای فجر، کدما و فپنتا با توجه به افت قیمت و صف فروش اکثر نمادهای گروه فلزی و معدنی، در بازار امروز قابل توجه بود. در این میان شاهد دادوستدهای مثبت برخی از نمادهای گروه قندی بودیم. همچنین در پایان معاملات نماد غالبر جهت برگزاری مجمع فوق العاده تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شد.

ونیکی، وامید، پردیس و وگستر از نمادهای متعادل و مثبت گروه سرمایه گذاری در بازار امروز بودند و سایر هم گروهی ها معاملاتی منفی را تجربه کردند همچنین فردا تعداد 80 میلیون سهم (10 درصد) شرکت آسیا سیر ارس در بازار فرابورس و درنماد حآسا به روش ثبت سفارش، عرضه اولیه خواهد شد. وزیر امور اقتصادی و دارایی از توجه به تامین نقدینگی واحدهای صادرکننده خبر داد و گفت: یک بسته حمایتی در نظر گرفته شده تا از صندوق توسعه ملی منابعی در اختیار واحدهای صادرکننده قرار بگیرد.

به جز نمادهای ثفارس و ثباغ که متعادل و مثبت بودند، سایر نمادهای گروه ساختمانی منفی دنبال شدند، نماد کرمان نیز پس از به حد نصاب نرسیدن مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام با رشد حدود 1.5 درصدی مورد بازگشایی قرار گفت.

گروه موسوم به یوتیلیتی با فشار فروش های کمتر، معاملاتی متعادل را مشاهده کرد، در این بین معاملات مثبت نماد بفجر چشم نوازی می کرد در آنسو و در همان ابتدای بازار نماد تازه وارد چدن با اعمال فشار فروش به صف فروش رسید.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات نمادهای شبندر، شتران، خودرو، فولاد و کچا به ارتفاع 84،557 واحد رسید.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا