برای احقاق حق بازنشستگان فولاد نباید نگران ایجاد مشکل برای صندوق بازنشستگی کشوری بود

برای احقاق حق بازنشستگان فولاد نباید نگران ایجاد مشکل برای صندوق بازنشستگی کشوری بود

دنیای معدن -نمایندگان موافق طرح ادغام موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان شرکت فولاد در صندوق بازنشستگی کشوری خواستار حل مشکل بازنشستگان فولاد از طریق تصویب این طرح شدند.

 فریدون احمدی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 16 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با طرح ادغام موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان شرکت فولاد در صندوق بازنشستگی کشوری گفت: از زمانی که مجلس دهم آغاز به کار کرده است بیش از 5 بار موضوع بازنشستگان صندوق فولاد مطرح شده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی همکاران عنوان کردند که با این ادغام صندوق بازنشستگی کشوری دچار مشکل می شود اما سوال اینجاست تفاوت کارگر با کارمند چیست و نباید نگران ایجاد مشکل برای صندوق بازنشستگی کشوری بود. کارگرانی که سخت ترین شغل را داشته اند و ما هنوز حادثه معدن یورت گلستان و اتفاقاتی که در معدن ذغال سنگ کرمان رخ داده را فراموش نکرده ایم.

وی با بیان اینکه این کارگران 30 سال زحمت کشیده اند و به واسطه اشتباه حاکمیت این صندوق به این روز افتاده است و حق بیمه این کارگران را کسر کرده اند و زمانی که این شرکت ها را واگذار می کردند یک عده آدم بی عرضه به جای اینکه بنشینند برای این ها فکری کنند به دنبال این بودند که این شرکت ها را سریع واگذار کنند و از شر آن ها خلاص شوند در نتیجه 100 هزار بازنشسته مانده اند که امروز و با گذشت 15 روز از ماه حقوق آن ها به تعویق افتاده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: بارها شاهد تجمع بازنشستگان صندوق فولاد در مجلس بوده ایم و از نمایندگان مجلس می خواهیم که با فوریت این طرح موافقت کرده و اجازه دهند این ادغام صورت گیرد تا بازنشستگان این صندوق پس از سال ها به حق و حقوق خود برسند.

 

باید مشکل بازنشستگان صندوق فولاد در دولت حل شود

همچنین نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در موافقت با این طرح با بیان اینکه مسئله بازنشستگی ثمره 30 سال زحمت کارگران است، گفت: از نظر مخالف، مخالفتی با کلیات طرح برداشت نشد و نماینده محلات عنوان کرد که این طرح ظاهر خوبی دارد و در صورت رأی آوردن آن نظرات تکمیلی خود را ارائه خواهد کرد و موافق پرداخت حقوق بازنشستگان صندوق فولاد می باشد.

احمد سالک کاشانی خاطرنشان کرد: صندوق بازنشستگی فولاد 85 هزار عضو دارد که اگر با خانواده های آن ها این تعداد را حساب کنیم بالغ بر 300 هزار نفر در سال 90 عضو این صندوق می شوند که این موضوع دارای اهمیت بسیاری است، امروز این کارگران طلب خود را می خواهند و در حال حاضر تعدادی از آن ها برای دریافت حقوق عقب مانده این ماه خود در مقابل استانداری اصفهان تحصن کرده اند در حالیکه این موضوع تعهد دولت است و باید این مشکل را حل کنیم.

وی تاکید کرد: باید مشکل بازنشستگان صندوق فولاد در دولت حل شود و باید رئیس جمهور و وزرای مربوطه در یک جلسه بنشینند و این مشکل را برای همیشه حل کنند چرا که حقوق این بازنشستگان مدام در حال به تعویق افتادن است بنابراین این طرح مخالف اصل 75 که برای دولت بار مالی داشته باشد نیست بلکه دولت باید خود تمهیدات لازم را در این زمینه اتخاذ کرده و مشکل این بازنشستگان را حل کند که شیوه تامین منابع مالی آن به دولت برمی گردد تا این وضع بازنشستگی اسفبار در کشور از بین برود./

پایان پیام

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا