ولشرق با نرخ 1570 ریال کشف قیمت شد

ولشرق با نرخ 1570 ریال کشف قیمت شد

در مهمترین رویداد بازار سرمایه، امروز نماد ولشرق با نرخ 1570 ریال کشف قیمت شد.


در پایان معاملات امروز، شاخص کل متاثر از معاملات نمادهای خودرو، تاپیکو، شتران و فولاد با افت حدود 360 واحدی به ارتفاع 85069 رسید که در این بین نمادهای همراه و فارس بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، در مهمترین رویداد بازار سرمایه، امروز نماد ولشرق با نرخ 1570 ریال کشف قیمت شد.

گروه خودرویی اکثرا معاملاتی منفی را تجربه کرد. نمادهای خپارس، خاور، خمحرکه، خگستر، خفناور، خوساز، خچرخش، خمهر، خلنت، خکاوه، خمحور، خرینگ و خزر یا صف فروش شدند و یا تا آستانه صف فروش، پیش رفتند. در این میان صف خرید نمادهای خموتور و خپویش و نوسانات مثبت نمادهای خریخت و خفنر قابل توجه بود.

گروه حمل و نقل منفی دنبال شد و نمادهای حفارس و حپترو با صف فروش به کار خود پایان دادند.

در آنسو گروه دانش محور متعادل بود و در گروه دارویی ها، نماد تازه وارد ریشمک پس از رشد حدود 40 درصدی عرضه شد و در پایان معاملات با ادامه صف خرید و رشد 10 درصدی همراه بازارگردانی و معاملات پر حجم 11 میلیون سهم به کار خود پایان داد.

اکثر نمادهای گروه آی تی منفی داد و ستد شدند. نمادهای اپرداز و مداران صف فروش شدند و نماد اوان در محدوده 5 منفی دنبال شد در این میان نوسانات مثبت نماد افرا قابل توجه بود.

به جز نماد ولصنم که متعادل بود، سایر نمادهای گروه لیزینگی اکثرا متعادل دنبال شدند این در حالی بود که گروه مذکور میزبان عرضه اولیه ای موفق در نماد ولشرق و ثبت رکورد جدیدی در مشارکت خریداران (119هزار کد) بود.

در گروه سرمایه گذاری نمادهای وتوصا، وصنا، سدبیر و واعتبار با صف فروش بودند و نماد وگستر، وخارزم، سرچشمه و وسبحان تا آستانه صف فروش شدن پیش رفتند.

علیرغم ادامه رشد فلزات پایه در بازارهای جهانی (بخصوص فلزات روی و مس) شاهد معاملات منفی نمادهای گروه فلزی و معدنی بودیم. در این بین صف خرید نمادهای کدما و فپنتا و معاملات مثبت نمادهای فجر، فخاس ، زنگان و وتوکا چشم نوازی می کرد. نماد تازه وارد دیگر یعنی نماد چدن نیز صف فروش شد. بر اساس تصمیمات جدید اتحادیه اروپا، واردات محصولات فولادی از کشورهای ایران، برزیل، روسیه و اوکراین به اتحادیه اروپا مشمول تعرفه های ۱۷.۶ تا ۹۶.۵ یورویی در هر تن خواهد شد.

درگروه های شیمیایی و فراورده های نفتی شاهد تشکیل صف فروش نمادهای شدوص، شپارس و شراز، صف خرید نماد شفارا و معاملات مثبت نمادهای شاراک، شلعاب، شیراز و بودیم. صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در ماه سپتامبر از مرز ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز گذشت. چین و هند بزرگترین مشتریان نفت خام ایران هستند که بیش از یک میلیون بشکه از ایران نفت خریداری می کنند.

به جز نمادهای کیسون، ثاباد و وآذر که متعادل و مثبت بود، سایر نمادهای گروه ساختمانی علیرغم قرار داشتن در سطوح حمایتی، منفی دنبال شدند، در آنسو و در گروه منفی کاشی و سرامیک نماد پرنوسان کترام در کنار نماد کلوند و درپی افزایش عرضه ها به صف فروش رسیدند. مشاور وزیر راه و شهرسازی با اعلام جزئیات اعطای وام‌های جدید مسکن، گفت: بازپرداخت این وام‌ها ۱۵ ساله و نرخ سود آن، ۸ درصد است.مهم ترین مزیت این وام‌ جدید، افزایش زمان بازپرداخت مسکن از ۱۲ به ۱۵ سال و همچنین کاهش سود تسهیلات از نه و نیم به ۸ درصد است؛ ضمن اینکه متقاضی دیگر نیازی نیست یک سال برای دریافت وام منتظر بماند؛ بلکه در یک دوره ۱۰ ماه (دو دوره ۵ ماهه) می تواند پرونده دریافت وام تشکیل دهد.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا