طی تحلیل تکنیکال بررسی شد؛

سناریوهای احتمالی طلای آبشده و سکه نقدی

سناریوهای احتمالی طلای آبشده و سکه نقدی

در هفته گذشته اونس طلا با رشد ۱۰ دلاری مواجه شد و سپس با کاهش ۲۰ دلاری تا پایان هفته روبرو شد و قیمت فعلی اونس طلا ۱۲۷۵ است

چشم انداز

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»در بازار داخلی طلا سکه نقدی و آبشده مسیر افزایشی را تا پایان هفته داشتند و دیده می شود که پتانسیل افزایشی در طلا داخلی همچنان وجود دارد و با رشد اونس طلا می توان شاهد رشد بیشتر قیمت های طلا داخلی باشیم.

تحلیل اونس طلا در هفته جاری

در تایم ۴ ساعته اونس طلا نشان می دهد که قیمت با تقاضا شدیدی در دامنه ۱۲۶۰  دلار روبرو شده است که باید در نظر گرفت با شکست مقاومت های ۱۲۷۸  دلار الی ۱۲۸۰  دلار قیمت رنگ جدیدی به خود خواهد گرفت و احتمال رشد قیمت به سمت سطوح های بالاتر وجود دارد.

سناریوهای احتمالی اونس طلا در هفته جاری

سناریو افزایشی: با شکست دامنه مقاومتی ۱۲۷۸ الی ۱۲۸۰  دلار و پایداری قیمت در بالای ۱۲۶۷ دلار شاهد رشد قیمت به سمت ۱۲۸۶ - ۱۲۹۰  -۱۲۹۵ الی ۱۳۱۰  دلار خواهیم بود.

سناریو کاهشی: اونس طلا در صورتی می تواند به کاهش خود ادامه دهد که زیر حمایت ۱۲۶۷  دلار قرار گیرد که اهداف این تثبیت شامل ۱۲۶۰ - ۱۲۵۷ - ۱۲۵۲  دلار است.

سناریو برگشتی:

حالت اول: چنانچه اونس طلا با سناریو افزایشی به دامنه ۱۳۱۰ الی ۱۳۱۲  دلار قرار بگیرد، می تواند برگشت موقتی را با عدم شکست ۱۳۱۳  دلار ایجاد نمایید که اهداف این برگشت شامل ۱۲۹۵ - ۱۲۹۰  دلار خواهد بود.

حالت دوم: چنانچه اونس طلا با سناریو کاهشی همراه باشد و قیمت در دامنه ۱۲۵۲ الی ۱۲۴۷  دلار قرار بگیرد عدم شکست ۱۲۴۳  دلار احتمال برگشت قیمت به سمت ۱۲۶۰ - ۱۲۶۷ - ۱۲۷۵  ۱۲۸۰ و ۱۲۹۰  دلار وجود دارد.

تحلیل آبشده طلا نقدی در هفته جاری

در این نماد بازه حرکتی در یک ماه گذشته بین ۵۱۷ هزار تومان الی ۵۵۰ هزار تومان و در دو هفته گذشته بین ۵۱۷ الی ۵۳۴ هزار تومان بوده است.

در حال حاضر دامنه مقاومتی پیش رو بین ۵۲۶ و ۵۲۸ هزار تومان است و با توجه به پتانسیل مثبت موجود شکست مقاومت پیش رو احتمال افزایش قیمت به سمت ۵۳۰ - ۵۳۲ و ۵۳۴ هزار تومان وجود دارد و در هفته جاری عدم شکست این لایه مقاومتی کاهش قیمت به سمت ۵۲۴ - ۵۲۲ هزار تومان وجود دارد. دیده می شود که لایه مقاومتی جایگزین پس از شکست مقاومت ۵۲۶ و ۵۲۸ هزار تومان در منطقه ۵۳۲ الی ۵۳۴ هزار تومان وجود دارد که در هفته جاری رویت آن دامنه با عدم شکست ۵۳۵ هزار تومان احتمال عرضه و کاهش قیمت به سمت ۵۳۰ هزار تومان وجود دارد.

تحلیل آبشده طلا شنبه ای در هفته جاری

در این نماد همانند نماد آبشده نقدی قیمت در یک ماه گذشته بین ۵۱۷ الی ۵۵۰ و در دو هفته گذشته بین ۵۲۴ الی ۵۳۹ هزار تومان در نوسان بوده است که بازه قیمتی دو هفته گذشته در هفته جاری می تواند مهم باشد.

در حال حاضر منطقه مقاومتی ۵۳۰ الی ۵۳۵ هزار تومان است که با توجه به پتانسیل شکل گرفته احتمال شکست این لایه و افزایش قیمت به سمت ۵۳۷ - ۵۳۹ هزار تومان وجود دارد. و اما در صورت رویت مجدد دامنه ۵۳۰ الی ۵۳۴  هزار تومان با عدم شکست ۵۳۵ هزار تومان باز هم می تواند مورد عرضه قرار گیرد که نوع برگشت درجه دو می باشد که احتمال شکست و شکل گیری سناریو افزایشی بیشتر خواهد بود. و در هفته جاری رویت دامنه ۵۳۷ الی ۵۳۸ هزار تومان با عدم شکست ۵۳۹ هزار تومان احتمال برگشت قیمت به سمت دامنه ۵۳۵ الی ۵۳۰ هزار تومان وجود دارد و در صورت رویت دامنه حمایتی ۵۲۶ الی ۵۲۴ هزار تومان با عدم شکست ۵۲۴ هزار تومان احتمال برگشت قیمت به سمت مقاومت های ۵۲۸ - ۵۳۰ - ۵۳۵ هزار تومان وجود دارد.

تحلیل سکه نقدی در هفته جاری

در این نماد قیمت با توجه به تحلیل هفته گذشته در محدوده مقاومتی قرار گرفته است که دیده می شود با رویت دامنه ۱۲۵۵۰۰۰ الی ۱۲۶۰۰۰۰ تومان با سناریو کاهشی همراه باشد که با عدم شکست محدوده ۱۲۶۰۰۰۰ تومانی احتمال کاهش قیمت به سمت ۱۲۵۱۰۰۰ - ۱۲۴۸۰۰۰ - ۱۲۴۴۰۰۰ وجود دارد و بعد از رویت دامنه ۱۲۴۴۰۰۰ احتمال شکل گیری سناریو برگشتی با عدم شکست سطح ۱۲۴۰۰۰۰ تومان وجود دارد  که اهداف آن شامل قیمت های ۱۲۵۰۰۰۰ -۱۲۵۵۰۰۰ و ۱۲۶۰۰۰۰ تومان خواهد بود.

در هفته جاری مقاومت فعلی ۱۲۶۰۰۰۰ است که شکست این مقاومت ادامه مسیر افزایشی به سمت ۱۲۶۵۰۰۰ - ۱۲۶۹۰۰۰ و ۱۲۷۵۰۰۰ تومان وجود دارد.

شکست حمایت کلیدی ۱۲۴۰۰۰۰ کاهش قیمت به سمت ۱۲۳۶۰۰۰ الی ۱۲۳۲۰۰۰ تومان خواهیم داشت که با رویت این دامنه انتظار شکل گیری سناریو برگشتی دیگر به سمت سطوح قیمتی ۱۲۴۰۰۰۰ - ۱۲۴۵۰۰۰ - ۱۲۵۰۰۰۰ - ۱۲۵۵۰۰۰ تومان وجود دارد.

منبع: طلاچارت

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا