در کدال؛

قند نیشابور دلایل تغییر پیش بینی سال 97 را منتشر کرد

قند نیشابور دلایل تغییر پیش بینی سال 97 را منتشر کرد

دلایل تغییر پیش بینی های حسابرسی شده سال مالی 97 شرکت قند نیشابور در مقایسه با پیش بینی حسابرسی نشده همان سال شرکت قند نیشابور منتشر شد.

 

 

شرکت قند نیشابور نخستین پیش بینی درآمد هر سهم 12 ماهه منتهی به 31 شهریور ماه 97 را حسابرسی شده و با سرمایه 200 میلیارد ریال منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، شرکت قند نیشابور سود خالص سال مالی 97 را برای نخستین بار مبلغ 20 میلیارد و 940 میلیون ریال اعلام کرد و اذعان داشت در نظر دارد مبلغ 105 ریال سود به ازای هر سهم محقق کند که این رقم در مقایسه با پیش بینی های سال مالی قبل معادل 64 درصد کاهش داشت.

گفتنی است "قنیشا" در پیش بینی سال مالی 96 سود خالص هر سهم را مبلغ 290 ریال در نظر گرفته بود.

همچنین سود پیشنهادی سهام سال مالی 97 مبلغ 63 ریال اعلام شده است در حالی که سود پیشنهادی سال مالی 96 مبلغ 290 ریال در نظر گرفته شده بود.

 این شرکت با انتشار اطلاعیه جداگانه ای دلایل تغییرات را تشریح کرده است.

این گزارش می افزاید؛ افزایش مبلغ فروش خالص و درآمد ارائه خدمات به دلیل تغییر و تعدیل نرخ فروش شکر سفید تولیدی از 27 هزار و 720 ریال به 29 هزار ریال به جهت هماهنگی با سایر کارخانجات قند و شکر ایران به پیشنهاد انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر بوده است.

همچنین تغییر نحوه محاسبه بهای تمام شده خرید چغندر قند با توجه به اعلام انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر ایران و سازمان جهاد کشاورزی؛ بطوری که قبلا مبلغ 355 ریال از فرمول محاسبه چغندر خریداری تحت عنوان کمک کرایه حمل برابر سنوات قبل حذف شده بود ولی در محاسبات جدید کل مبلغ سه هزار و 91 ریال در فرمول مربوطه لحاظ شده است که این باعث افزایش بهای چغندر خریداری شده است.

 اصلاح نرخ سود سپرده های بانکی از سوی بانک مرکزی که کاهش نرخ سود سپرده ها را در پی داشته است.

بخشنامه های بانک مرکزی و سازمان جهاد کشاورزی که توسط انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر ایران ابلاغ شده از فاصله زمانی بودجه تهیه شده سال مالی یاد شده با رسیدگی انجام شده توسط حسابرسی بوده است. 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا