در معاملات روز سه شنبه بورس تهران؛

بیش از 1.4 هزار میلیارد ریال دارایی مالی تغییر مالکیت یافت

بیش از 1.4 هزار میلیارد ریال دارایی مالی تغییر مالکیت یافت

در بازار امروز گروه های اطلاعات و ارتباطات، خودرو و فلزات اساسی با بیشترین حجم و ارزش در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

 

در معاملات روز سه شنبه سهامداران بورس تهران بیش از 553 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را در بازار دست به دست کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در معاملات روز سه شنبه سهامداران بیش از 553 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از یک هزار و 456 میلیارد ریال بود. مبادلات امروز بازار در 68 هزار نوبت انجام شد.

در داد و ستدهای امروز شاخص کل 159 واحد افت کرد و به رقم 85 هزار و 355 رسید. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 113 و 342 افت کردند.

نمادهای ارتباطات سیار، فولاد خوزستان، مخابرات و مپنا امروز با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت بیشتر آن شدند. این در حالی بود که نمادهای گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، ملی مس و پالایش نفت تهران با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص، افت این متغیر را رقم زدند.

در بازار امروز گروه های اطلاعات و ارتباطات، خودرو و فلزات اساسی با بیشترین حجم و ارزش در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای معادن بافق، فرآوری مواد معدنی، تولید محور خودرو، توسعه معادن روی ایران، کاشی تکسرام، قند نیشابور و کالسیمین بود.

در مقابل نمادهای تولیدی مهرام، چدن سازان، لبنیات پاک، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، قند ثابت خراسان، سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران و سرمایه گذاری خوارزمی با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

امروز سرمایه گذاران بورسی برای خرید اوراق مشارکت سبزوار، اوراق مشارکت رایان سایپا، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری تهران و سهام معادن بافق بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را تشکیل دادند.

در مقابل گروهی از سرمایه گذاران با عرضه های سنگین و تشکیل صف های فروش طولانی تلاش کردند از سهام چدن سازان، آلومینیوم ایران، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، اوراق صکوک سایپا، سهام سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران و های وب خارج شوند.

در پایان معاملات امروز های وب با معامله 95 میلیون سهم به ارزش 419 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا