در نشست هم اندیشی ایمیدرو و انجمن تولید کنندگان فولاد اعلام شد

تشکیل ستاد زنجیره فولاد

تشکیل ستاد زنجیره فولاد

گروه صنایع معدنی >فولاد - با هدف همگرایی بین سازمان های ذیربط در صنعت فولاد کشور؛ ستاد زنجیره فولاد تشکیل می شود.

به گزارش ماین نیوز، مهدی کرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدرو در نشست هم اندیشی این سازمان و انجمن تولید کنندگان فولاد از تشکیل ستاد زنجیره فولاد خبر داد و گفت: با توجه به جایگاه ویژه صنعت فولاد در توسعه کشور، نیاز مبرم به تشکیل کارگروهی متشکل از دست اندرکاران دولت و بخش خصوصی احساس می شود و امیدوار هستیم با همکاری انجمن تولید کنندگان فولاد اهداف توسعه ای دولت و وزارتخانه در حوزه معدن و صنایع معدنی محقق شود.

وی با اشاره به تهیه دستورالعمل ستاد زنجیره فولاد افزود: محتوای این دستورالعمل باید به نحوی تنظیم شود تا مسائل مرتبط با اشتغالزایی و رونق تولید با رویکرد صادراتی مورد توجه قرار بگیرد.

کرباسیان ضمن بیان اینکه شرکت ملی فولاد ایران و انجمن تولید کنندگان فولاد به عنوان بازوان سازمان توسعه در این صنعت نقش آفرینی می کنند، تصریح کرد: 43درصد از سهم 2000 میلیارد دلاری تجارت صنایع معدنی جهان در سال 2016 به حوزه فولاد اختصاص یافت و این موضوع نشان دهنده نقش توسعه ای این بخش در کشورها محسوب می شود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو در خصوص پیش شرط های تولید 55 میلیون تن فولاد در افق 1404 اعلام کرد: به طور حتم تعامل بین دولت و بخش خصوصی زمینه های دستیابی به این مهم را محقق خواهد کرد و ایمیدرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت به خصوص مقام عالی وزارتخانه برای ایجاد زمینه های توسعه در حوزه معدن و صنایع معدنی آمادگی دارد.

در ادامه محمود اسلامیان رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد ضمن قدردانی از ایمیدرو برای برگزاری سلسله نشست های تخصصی با تشکل های معدنی گفت: بخش خصوصی و در صدر آن اتاق بازرگانی ایران در بحث اختیارات قانونی با محدودیت هایی مواجه هستند و این در حالی است که تشکل ها می توانند یکی از اهرم های رونق اقتصادی باشند.

وی افزود: تشکیل ستاد زنجیره فولاد می تواند زمینه تحرک در صنایع وابسته فولاد را ایجاد نماید و به تبع آن دستیابی به اهداف کلان اقتصادی همچون اشتغال را سرعت بخشد.

احمد خوروش عضو هیات مدیره تولیدکنندگان انجمن فولاد نیز گفت: رونمایی از اطلس فولاد توسط این انجمن از کارهای پایه ای و اثرگذار در صنعت فولاد کشور بود و این تجربه نشان داد که می توان از ظرفیت های این تشکل در توسعه صنعت فولاد بهره برد.

خلیفه سلطان دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد با تاکید بر لزوم خصوصی کردن صنعت فولاد کشور افزود: باید در این مسیر بسرعت عمل کنیم.

بهادر احرامیان دیگر عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد نیز اظهار کرد: وضعیت عرضه و تقاضا به طور مرتب در این انجمن رصد می شود و طبق بررسی ها مشخص شد که برای حرکت به سمت صادرات 12 میلیون تنی فولاد در سال آینده باید به فکر تامین مواد اولیه باشیم.

رضا شهرستانی عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ضمن تاکید بر رعایت استانداردهای جهانی در تولید فولاد و مدیریت محیط زیست گفت: ارایه مشوق های صادراتی جداگانه در زنجیره فولاد از ضروریات این صنعت است و کاهش هزینه ها به خصوص در حوزه حمل و نقل باید مورد توجه قرار بگیرد.

منصور یزدی زاده مدیرعامل شرکت ملی فولاد اظهار کرد: طرح جامع فولاد باید تبدیل به سند توسعه ای شود تا دستیابی به تولید 55 میلیون تن فولاد تسهیل گردد.

همچنین امیر خرمی شاد معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو نیز بر راه اندازی کارگروهای مرتبط با فولاد در ستاد زنجیره فولاد تاکید کرد و امیر صباغ مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو ، تجمیع تشکل های ذیربط در حوزه فولاد را از راه های استانداردسازی کارکردهای بخش خصوصی در رسیدن به اهداف ارزش آفرین در صنعت فولاد دانست.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا