در معاملات روز دوشنبه بورس تهران؛

اطلاعات و ارتباطات، خودرو و سرمایه گذاری ها در صدر معاملات ایستادند

اطلاعات و ارتباطات، خودرو و سرمایه گذاری ها در صدر معاملات ایستادند

در بازار امروز گروه های اطلاعات و ارتباطات، خودرو و سرمایه گذاری ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

 

در داد و ستدهای روز دوشنبه و بعد از تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی سهامداران بورس تهران بیش از 803 میلیون برگه دارایی مالی را دست به دست کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای روز دوشنبه سهامداران بورس تهران بیش از 803 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از 3هزار و 413 میلیارد ریال بود و در 121 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

همچنین در این روز شاخص کل با افتی 304 واحدی به رقم 85 هزار و 514 واحد رسید. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 299 و 210 واحد افت کردند.

نمادهای پالایش نفت تهران، سایپا، ایران خودرو، فولاد مبارکه، پالایش نفت بندرعباس و گل گهر با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص باعث افت این متغیر شدند. این در حالی بود که نماد ارتباطات سیار با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت بیشتر این متغیر شد.

در بازار امروز گروه های اطلاعات و ارتباطات، خودرو و سرمایه گذاری ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای بین المللی محصولات پارس، سرمایه گذاری شاهد، تولید محور خودرو، سرمایه گذاری خوارزمی، های وب، قند ثابت خراسان و سرمایه گذاری پردیس بود.

در مقابل نمادهای موتورسازان تراکتورسازی ایران، پیاذر، کمک فنر ایندامین، فنرسازی زر، فرآورده های نسوز آذر، سرمایه گذاری صنعت بیمه و گرانیت بهسرام با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

در بازار امروز سهامداران بورسی برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق مشارکت رایان سایپا، اوراق مشارکت شهرداری تهران، سهام سازه پویش، واحدهای صندوق کیان و سهام تولید محور خودرو بیشترین تقاضا و سنگینترین صف های فروش را ثبت کردند.

در سوی دیگر بازار گروهی از سهامداران با عرضه های سنگین و تشکیل صف های فروش طولانی تلاش کردند از اوراق مشارکت شهرداری مشهد، سهام چدن سازان، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، سهام آلومینیوم ایران، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری مشهد و سهام کمک فنرایندامین خارج شوند.

در پایان معاملات امروز های وب با معامله 234 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 74 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا