در هفته ای که گذشت؛

بیش از ۳۵ هزار قرارداد آتی سکه منعقد شد

بیش از ۳۵ هزار قرارداد آتی سکه منعقد شد

حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۳۵ هزار و ۹۱۹ قرارداد و ارزش ۵ هزار و ۷۴ میلیارد ریال رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» این در شرایطی است که جمعه ۲۹ سپتامبر قیمت طلای جهانی در آغاز مبادلات بار دیگر با کاهش اندکی روبرو شد تا فلز زرد در حال ثبت بدترین عملکرد ماهیانه از ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی باشد. قیمت طلا که روز پنجشنبه به پایین ترین سطح خود در ۶ هفته اخیر رسیده بود، روز جمعه در بازارهای آسیایی نیز با کاهش روبه رو شده است.

قیمت طلا در بازارها تحت تاثیر قدرت گرفتن شاخص ارزش دلار و همچنین نشانه ها از افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر است. قیمت هر اونس طلا در بازارهای آسیایی تغییر زیادی نسبت به روز پنج شنبه نداشت و با کاهش ۰.۱ درصدی به قیمت ۱۲۸۷ دلار معامله شد . قیمت طلای جهانی در ماه سپتامبر تاکنون ۲.۵ درصد کاهش داشته است که این میزان کاهش بیشترین افت قیمت یک ماهه از ابتدای امسال  و از نوامبر سال ۲۰۱۶ سابقه نداشته است.

در معاملات آتی سکه نیز طی هفته گذشته، سررسید تیر ماه سال جاری به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران ۲۸ هزار و ۳۵۸ قرارداد را به ارزش ۴ هزار و ۴۵ میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند.در رتبه دوم معاملات آتی سکه، سررسید اردیبهشت ماه سال جاری نیز با ۵ هزار و ۴۱۸ قرارداد به ارزش ۷۵۱ میلیارد ریال رسید.

در مکان سوم بازار آتی نیز قرارداد آبان ماه امسال جای گرفت؛ به طوری که سررسید تیرماه با یک هزار و ۳۰۲ قرارداد به ارزش ۱۶۶ میلیارد ریال رسید.همچنین سررسید اسفند ماه با  ۵۵۶  قرارداد به ارزش ۷۴۸ میلیارد ریال در جایگاه بعدی قرار گرفت. در جایگاه آخر نیز سررسید دی ماه با ۲۸۵ قرارداد به ارزش ۳۷۳ میلیارد ریال معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند.

معاملات آتی سکه در آخرین روز هفته گذشته

همچنین بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) نشان می دهد در مجموع  ۲هزار و ۴۶۱ قرارداد منعقد شد.

به این ترتیب در معاملات روز پنجشنبه ۳ سر رسید فعال بازار آتی بورس کالا با روندی مثبت روبه رو شدند و ۲ سررسید دیگر نیز منفی بودند، به طوری که بر اساس آمار معاملات سکه تحویل تیر ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۷۳ هزار تومان، رشد ۰.۰۵ درصدی را تجربه کرد.

این در شرایطی است که قرارداد تحویل شهریور سال جاری با قیمت یک میلیون و ۳۱۰ هزار تومان رشد ۰.۰۶ درصدی را به ثبت رساند. همچنین که سکه تحویل آبان امسال نیز با نرخ یک میلیون و ۳۴۵ هزار تومان به فروش رسید و کاهش قیمت ۰.۱ درصدی را تجربه کرد.  سررسید دی ماه هم با نرخ یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان معامله و با افت ۰.۰۲ درصدی رو به رو شد. از سویی دیگر سررسید اسفند ماه نیز با قیمت یک میلیون ۴۲۶ تومان به ثبت رسید و با افزایش قیمت ۰.۱۲ درصدی رو به رو شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا