تسهیلات بانکی برای حل مشکل کارگران هپکو و آذرآب اراک

تسهیلات بانکی برای حل مشکل کارگران هپکو و آذرآب اراک

پیرو دستور رییس جمهور و تاکید وزیر امور اقتصادی و دارایی برای حل مشکلات کارگری شرکت های آذرآب و هپکو، بانک ملی ایران روز پنجشنبه 200 میلیارد ریال تسهیلات به شرکت آذرآب اختصاص داد.


محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران اعلام کرد: پیرو دستور رییس جمهور و تاکید وزیر امور اقتصادی و دارایی برای حل مشکلات کارگری شرکت های آذرآب و هپکو، بانک ملی ایران روز پنجشنبه 200 میلیارد ریال تسهیلات به شرکت آذرآب اختصاص داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مدیر عامل بانک تجارت هم اعلام کرد: بانک تجارت با تخصیص 70 میلیارد ریال تسهیلات، در پرداخت مطالبات معوق کارگران مجتمع صنعتی هپکوی اراک مشارکت کرده است.

استاندار استان مرکزی نیز در این باره به خبرگزاری صداوسیما گفت: با پیگیری های وزیر تعاون و مسئولان استانی معوقات مزدی کارگران آذرآب و هپکو به مبلغ 25 میلیارد تومان به حساب آنان واریز شد.

محمود زمانی قمی افزود: 17 میلیارد و 900 میلیون تومان از این مبلغ به کارگران آذرآب اختصاص یافت و 7 میلیارد تومان هم به حساب کارگران هپکو واریز شد.

وی اضافه کرد: تقریبا با کارگران آذرآب تصفیه حساب شده و بخشی از مطالبات مزدی کارگران هپکو باقی مانده است که امیدواریم در روزهای آینده پرداخت شود.

زمانی قمی یادآور شد: آنچه در مورد اقدام برای پرداخت مطالبات کارگران بوده انجام شده و از کارگران هپکو و آذرآب می خواهم بعد از تعطیلات، چرخ تولید این کارخانه ها را مجددا به حرکت درآورند.

وی ادامه داد: ما هم به سمت تجدید قراردادهای هپکو حرکت و مجوز ترک تشریفات مناقصه برای سازمان شهرداری ها و وزارت راه را صادر می کنیم.

استاندار استان مرکزی گفت: تلاش می کنیم دو کارخانه مهم هپکو و آذرآب را در شرایط خوبی برای رونق کار، تولید و اشتغال قرار دهیم.

زمانی قمی افزود: با دستور وزیر تعاون تمام دفترچه های درمانی کارگران معتبر شده و به آنان خدمات درمانی ارایه می شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا