با حضور مسئولان استانی و کشوری؛

کوره‌های کارخانه کک طبس روشن شد

کوره‌های کارخانه کک طبس روشن شد

گروه صنایع معدنی >فولاد - پیش‌گرمایش دودکش‌های کوره‌های کارخانه کک طبس آغاز شد و به زودی کارخانه با حضور مسئولان استانی و کشوری آغاز بکار خواهد کرد.

به گزارش ماین نیوز، در این مراسم مهندس طلایی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس ضمن تقدیر و یادآوری تلاش‌های مرحوم مهندس شکیبی نماینده سابق طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی، روشن شدن پیش گرم‌های کارخانه کک را تبریک گفته و اعلام کرد امروز کوره ها روشن می شود و در آینده ای نزدیک با حضور مقامات عالی استان و کشور آغاز بکارخواهد کرد که این امر سبب رونق شهرستان خواهد بود و تحولی در صنعت طبس را باعث خواهد شد.

مهندس شهرکی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی نیز گفت: سرمایه گذاری بی چالش و مشکل نیست و پروژه کک از پروژهایی است که برای ما بسیار اهمیت دارد و نگاه این بود، زمانی پروژه افتتاح شود که به بهره برداری برسد و امروز زحمات نتیجه داده و کار تمام شده است و امروز تست و شروع بکار کارخانه انجام می شود.

مهندس طلائی پیگیری های زیادی در این زمینه انجام داد و با پیگیری های وی من ماهی دو بار در طبس بودم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع، معادن و فلزات ایران نیز گفت: در کک طبس یکی از مشکلات مهم بحث بازار بود که وقت زیادی گذاشتیم تا یک برنامه بلندمدت ببینیم برای این کارخانه و اکنون هدف صادراتی برای این کارخانه در نظر گرفته ایم.

وی افزود: مدلی ارائه شده که با آن کارخانه کک برای همیشه بیمه می شود.

مهندس عصاری ادامه داد: هر کارخانه‌ای با اولین محصول معروف می‌شود و سعی می‌کنیم در این کارخانه کیفیت کک و زغال را بسیار بالا ببریم.

وی گفت: با مهندس پیوندی مدیرعامل تاپیکو هم صحبت کردیم و وی نیز با عرق خاصی که به طبس دارد قول همکاری داده است.

مدیرعامل شرکت کک سازی طبس نیز گفت: شرکت سال ۱۳۸۳شروع و سال ۸۹ قراردادشرکت با شرکت چینی بسته شده و عملیات اجرایی سال ۹۰ آغاز شده است.

وی بابیان اینکه بنیانگذار این صنعت مهندس شکیبی بود گفت: توانایی تولید ۳۶مگاوات برق را هم داریم.

مهندس سیف الدینی افزود: غیر از ذوب آهن در داخل باز هم بازار مصرف هست و نگرانی از فروش محصول نداریم و با ۱۰۰شرکت معتبر گفتگو شده و تا مرحله اخذ قرارداد هم رفته ایم و منتظر اولین محصول هستیم.

وی ادامه داد: برای این کارخانه ۳۸ میلیون و ۲۰۰هزار یورو و ۱۳۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت کک سازی طبس گفت: تکنولوژی مورد استفاده در کارخانه جدید است و آلودگی خیلی کمی دارد و از زغال های مختلف می توان استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت زغالسنگ پروده طبس نیز گفت: امروزدر این شرکت تیمی مجرب و با دانش و با تجربه داریم.

وی افزود:سال ۹۲ اولین سال سوددهی شرکت است و در سال ۹۵ یک میلیون و ۳۰۰هزارتن تولید داشته ایم که در کشور بی نظیر است و امسال هم روال سال قبل را دنبال میکنیم و بهتر هم شده است.

مهندس خسرو جوزدانی مدیر عامل شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه(ممرادکو) نیز گفت: تاپایان سال زغالشویی را افتتاح می کنیم و در زمینه معدن هم تاپایان سال به تولید زغال می رسیم.

مدیر مجتمع معادن زغالسنگ طبس نیز گفت: در بحث پروده ۴ فاینانس پروژه نهایی شده که مسئولان استان و شهرستان از جمله مهندس پرویزی،طلائی و دکترامیرحسنخانی پیگیری های زیادی کردند.

وی افزود: طبق برنامه ۳۶ماه طول ساخت پروژه است که پیمانکار قول داده ظرف ۲۲ ماه آماده بهره برداری کند.

مهندس فلاح با بیان اینکه بیش از ۷۵ درصد زغالسنگ کشور در طبس هست ادامه داد: تجهیز کارگاه شماره دو را در برنامه داریم که سرمایه گذاری سه میلیارد تومانی را دارد.

مهندس فلاح افزود: ۱۱ کارگاه آب داریم که باید مطالعه کرده و فاز به فاز وارد مدار کنیم.

در پایان جلسه نیز افراد به محل کارخانه کک برای روشن کردن کوره ها مراجعه کردند.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا