بیش از ۸۵ درصد از قطعات مورد نیاز فولاد مبارکه در داخل تولید می شود

بیش از ۸۵ درصد از قطعات مورد نیاز فولاد مبارکه در داخل تولید می شود

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: امروز بیش از 85 درصد از قطعات وارداتی مورد نیاز خطوط تولید این شرکت، در داخل کشور تولید می شود.

به گزارش ماین نیوز، بهرام سبحانی در مراسم گرامیداشت یاد و خاطرۀ شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم که در این مجتمع صنعتی برگزار شد، افزود: فولاد مبارکه علاوه بر پوشش بازار داخلی، بخشی از محصولات خود را به خارج از کشور عرضه می کند.

*** فولاد مبارکه حامی تولید داخلی است***
روابط عمومی فولاد مبارکه نیز به نقل از معاون خرید این شرکت اعلام کرد: حمایت از شرکت های داخلی و ارتقای دانش فنی کشور، یکی از تعهدات و در دستور کار این شرکت بوده است.
مهدی تولائیان با بیان اینکه رویکرد فولاد مبارکه در این زمینه بطور دقیق مطابق سیاست های اقتصاد مقاومتی و در راستای حمایت از تولید ملی است، افزود: امروز فولاد مبارکه آمادگی دارد تا از طریق مشارکت با شرکت های داخلی و دانش بنیان و با بهره گیری از دانش روز دنیا برای تمام محصولاتی که تولید داخلی ندارند، شرایطی را فراهم آورد تا محصول مورد نظر در داخل کشور تولید شود.
وی گفت: فولاد مبارکه آماده است تا محصولات داخلی و بومی سازی شده و دارای استانداردهای لازم را که از نظر کیفی، تست های لازم را با موفقیت پشت سر گذاشته اند، با قراردادهای بلندمدت 3 تا 10 ساله خریداری و در خطوط تولید خود استفاده کند.
تولائیان گفت: فرایند بومی سازی الکترود گرافیتی، دستیابی به دانش فنی ساخت ریفورمر و مدول های احیای مستقیم، بومی سازی غلتک های نورد گرم و سرد و تولید کاتالیست، نمونه هایی از رویکرد فولاد مبارکه در حمایت از تولید داخل است.
وی اضافه کرد: فناوری، دانش فنی و فرایند بومی سازی محصولات و بسیاری دیگر از نمونه های مشابه که پیش از این کشورمان توان ساخت آنها را نداشت، با همین تفکر از خارج به داخل کشور انتقال یافت و این تجهیزات پس از بومی سازی در خطوط تولید استفاده شد.
معاون خرید فولاد مبارکه با بیان اینکه این شرکت خود را برای توانمندسازی شرکت های سازندۀ داخلی متعهد می داند، افزود: در مقابل شرکت های سازنده نیز باید به دور از هرگونه تفکر خرید انحصاری، ارتقای سطح کیفی محصولات و تجهیزات بومی سازی شده خود توجه را مد نظر داشته باشند.
تولائیان گفت: قیمت تمام شده رقابتی اقلام بومی سازی شده نیز به موازات کیفیت، بعنوان یک الزام باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: سازندگان باید طوری تجهیزات را بومی سازی کنند که تولیدات داخل از لحاظ کیفی قابل رقابت و از نظر قیمت تمام شده مناسب تر از انواع مشابه خارجی باشند.
معاون خرید فولاد مبارکه با بیان اینکه حمایت از تولید داخلی نباید موجب زیان مصرف کنندگان و سهامداران شود، گفت: همه واحدهای زیر مجموعه معاونت خرید در فولاد مبارکه برای تحقق این امر آماده هرگونه همکاری هستند.
وی افزود: فولاد مبارکه هم بمنظور حمایت از این شرکت ها و استفاده از کالای بومی سازی شده، بسته به نوع کار یا سرمایه گذاری آنها تعهد می دهد تا در درازمدت از آن استفاده کند.
معاون خرید فولاد مبارکه افزود: این مجتمع اقلام موردنیاز خود را از طریق سامانه برنامه ریزی خرید اعلام می کند و شرکت ها با استفاده از این بانک اطلاعاتی، می توانند در باره کالاهایی که تولید داخلی ندارد، اطلاعات بیشتری کسب و برای انتقال دانش فنی و بومی سازی آن با حمایت فولاد مبارکه اقدام کنند.
فولاد مبارکه اصفهان بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه است.
این مجتمع با سهم بیش از 50 درصدی در تولید فولاد کشور دارای ارزش فعلی 200 هزار میلیارد ریال است.
شرکت فولاد مبارکه در 50 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا