شناسایی ۱۷ نوع ماده معدنی در معادن استان هرمزگان

شناسایی ۱۷ نوع ماده معدنی در معادن استان هرمزگان

گروه معادن - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از شناسایی 17 نوع ماده معدنی در معادن این استان خبر داد.

به گزارش ماین نیوز، خلیل قاسمی با بیان اینکه بخش معدن یکی از ارکان مهم توسعه استان هرمزگان محسوب می شود ، گفت: به طور کلی تاکنون وجود 17 نوع ماده ی معدنی در این استان شناسایی شده است که شامل کانی های فلزی از قبیل کرومیت، آهن و منگنز و غیره است.

وی افزود: همچنین کانی های غیر فلزی شامل سنگ گچ، سنگ آهک، سنگ نمک، سنگ های تزئینی و مصالح ساختمانی است.

وی با اشاره به اینکه وجود تنوع مواد معدنی، استان را جز مناطق شاخص معدنی در سطح کشور مطرح کرده است، خاطرنشان کرد: پتانسیل های سرمایه گذاری قابل توجهی در حوزه ی معادن استان وجود دارد و این استان همواره بستر جذابی برای سرمایه گذاران خارجی است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان اعلام کرد: در حال حاضر تعداد 94 محدوده معدنی دارای پروانه اکتشاف، 29 معدن دارای گواهینامه کشف و 234 معدن دارای پروانه بهره برداری با مجموع ذخایر بالغ بر 5/1 میلیارد تن و اشتغال بالغ بر دو هزار و 900 نفر در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین علاوه بر معادن دارای پروانه بهره برداری، 91 محدوده معدنی فعال دیگر نیز دارای مجوز برداشت شن و خاک، ماسه و خاک رس در استان در حال فعالیت هستند. قاسمی یادآور شد: 234معدن دارای پروانه بهره برداری در استان وجود دارد که از این بین 94 معدن فعال و 14معدن در وضعیت تعطیلی موقت است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا