با تکنولوژی بازیافت حرارت در سطح خاورمیانه؛

مرحله پیشگرم کوره های اولین کارخانه کک سازی انجام شد

مرحله پیشگرم کوره های اولین کارخانه کک سازی انجام شد

راه اندازی این کارخانه در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، گام مهمی در توسعه صنعتی و اقتصادی شرق کشور، به ویژه منطقه محروم طبس خواهد بود. وی همچنین سرمایه گذاری در کک طبس را تا این مرحله 134 میلیارد تومان بعلاوه 38.2 میلیون یورو اعلام کرد.

 

 

مرحله تست پیشگرم کوره های کارخانه تولید کک طبس عصر روز گذشته باحضور دست اندرکاران پروژه با موفقیت به انجام رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، مدیرعامل شرکت کک طبس از افتتاح رسمی این کارخانه با حضور مسئولین عالیرتبه در آینده ای نزدیک خبرداد.

سیف الدینی افزود: به دلیل استفاده از تکنولوژی بازیافت حرارت، بازدهی تولید و کیفیت کک حاصله نسبت به محصولات مشابه بالاتر خواهد بود.

وی همچنین اعلام کرد: فاز نخست طی سه مرحله اجرا می شود که در پایان مرحله سوم ظرفیت تولید کارخانه را به 450هزار تن خواهد رساند. تولید کارخانه کک طبس در نهایت به یک میلیون و دویست هزارتن خواهد رسید.

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات 51 درصد و سرمایه گذاری فلات ایرانیان 39 درصد مالکیت سهام کک طبس را به عهده دارد.

در مراسم روز گذشته، عصاری مدیرعامل سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات ضمن تقدیر از تلاش دست اندرکاران پروژه، استفاده از توان داخلی کشور برای اجرای عملیات سیویل کارخانه را از افتخارات این طرح برشمرد.

ایشان افزود: راه اندازی این کارخانه در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، گام مهمی در توسعه صنعتی و اقتصادی شرق کشور، به ویژه منطقه محروم طبس خواهد بود. وی همچنین سرمایه گذاری در کک طبس را تا این مرحله 134 میلیارد تومان بعلاوه 38.2 میلیون یورو اعلام کرد.

وی تولید 36 مگاوات برق در مراحل آینده را از برنامه های آتی این پروژه برشمرد و گفت: پروژه نیروگاه در حال دریافت قرارداد با پیمانکار داخلی است. پروسه تولید برق به گونه ای است که از انرژی گرمایی موجود در مواد فرار به منظور تولید بخار آب در بویلر برای به حرکت در آوردن توربین ودر نهایت تولید برق استفاده می شود که این روند علاوه بر کاهش آلودگی محیط زیستی منجر به تولید ارزش افزوده مازاد بر تولید کک و اشتغال زایی می شود.

مدیرعامل سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات از اشتغال مستقیم 250 نفر در این مرحله خبر داد و افزود: با توجه به تأمین زغال سنگ مصرفی کارخانه از محل منابع طبس و کرمان، فعالیت این کارخانه تاثیر به سزایی در رونق اقتصادی و اشتغال منطقه خواهد داشت.

گفتنی است کک ماده اولیه در تولید فولاد به شمار رفته و در کوره بلند، کربن چدن و انرژی لازم جهت ذوب سنگ آهن به وسیله آن تأمین می شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا