نقش رسانه ها در جذب سرمایه خارجی

نقش رسانه ها در جذب سرمایه خارجی

محمد حسینی با بیان اینکه نقش رسانه ها در جذب سرمایه گذاری خارجی غیر قابل انکار است، گفت: رسانه های جمعی تاثیر زیادی در جذب و یا دفع سرمایه گذاری خارجی دارند.

به گزارش اقتصادایران آنلاین به نقل از مقیم، محمد حسینی نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس با اعلام مطلب فوق با تاکید بر ضرورت توجه رسانه ها به ترسیم درست فضای اقتصادی کشور گفت: در شرایط فعلی و با توجه به اینکه در دوران پسابرجام به سر می بریم رسانه ها وظیفه سنگینی در زمینه سازی برای جذب سرمایه خارجی دارند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه افزایش سرمایه گذاری خارجی منجر به رونق اقتصادی و اشتغال می شود، توضیح داد: شرایط امن اقتصادی در هر کشوری یکی از مولفه هایی است که می تواند بر سرمایه گذاری تاثیر بگذارد و رسانه ها باید با انتقال درست اطلاعات از شرایط اقتصادی کشور به سرمایه گذاران داخلی و خارجی نقش موثر خود را ایفا کنند.
 
وی ادامه داد: برخی رسانه ها با نامطمئن و نامناسب جلوه دادن شرایط اقتصادی کشور باعث دفع سرمایه گذاری ها  و حتی منجر  به توقف برای سرمایه گذاری های انجام شده در کشور می شوند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه هیچ سرمایه گذاری تمایل ندارد در فضایی غیرشفاف و نامطمئن فعالیت کند، توضیح داد: رسانه ها باید با تبیین ارزش جذب سرمایه خارجی و داخلی ، دولت را نسبت به این مسئله حساس کند و ضرروت بستر سازی برای این امر را مطالبه کنند.
وی با تاکید بر اینکه بسیاری از سرمایه گذاران با توجه به مطالب منعکس شده در رسانه ها نسبت به سرمایه گذاری تصمیم می گیرند، خاطرنشان کرد: برخی رسانه ها متاسفانه از این وظیفه اصلی خود دور شدند و با نامطمئن جلوه دادن شرایط اقتصادی کشور منجر به بدبین شدن سرمایه گذاران به اوضاع اقتصادی ایران می شوند و به این دلیل از رسالت واقعی خود فاصله گرفته اند.
حسینی با اشاره به اینکه رسانه ها هم می توانند منجر به افزایش سرمایه گذاری و هم منجر به دفع سرمایه گذاری ها شوند، ادامه داد: تحلیل و تفسیر رسانه ها از شرایط اقتصادی کشور باید منطقی و واقعی باشد. اما برخی رسانه های تاثیرگذار اخبار و رویدادهای اقتصادی را به گونه ای انعکاس می دهند که سرمایه گذار خارجی رغبتی برای آوردن سرمایه خود به ایران پیدا نمی کند.
وی افزود: یکی از پیش شرط های جذب سرمایه خارجی یکسان سازی نرخ ارز است که رسانه ها باید با تاکید بر ضرورت یکسان سازی نظام ارزی کشور مسئولان را برای ایجاد این تحول مهم تا حصول نتیجه مورد پيگيري قرار دهند.
 
 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا