خواجه نصیری:

صندوق "سپاس" با هدف مدیریت اسلامی ثروت راه اندازی شد

صندوق

صندوق سپاس با همکاری انجمن مالی اسلامی ایران به عنوان ناظر صندوق صورت می گیرد و پیش بینی می شود که سود قابل قبولی به سپرده گذاران پرداخت شود. صندوق سپاس از جمله صندوق های قابل معامله در بورس با پرداخت سود ماهیانه است.

 

مدیرعامل تامین سرمایه آرمان از صندوق سپاس برای مدیریت اسلامی ثروت رونمایی کرد و گفت: صندوق سپاس از جمله صندوق‌های قابل معامله در بورس با پرداخت سود ماهیانه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، محمودرضا خواجه نصیری امروز در نشستی خبری در جمع اصحاب رسانه گفت:‌ فعالیت عمده صندوق سپاس حضور در عرصه تولید و ارائه خدمات به سرمایه گذاری مولد است. این صندوق با تامین مالی ارزان به تولید ملی کمک می کند. در این طرح تمامی سپرده گذاران حتی با رقم های بسیار خرد می توانند شرکت کرده و بابت سپرده های خود سود مناسب دریافت کنند.

مدیرعامل تامین سرمایه آرمان تصریح کرد:‌ این طرح با همکاری انجمن مالی اسلامی ایران به عنوان ناظر صندوق صورت می گیرد و پیش بینی می شود که سود قابل قبولی به سپرده گذاران پرداخت شود. صندوق سپاس از جمله صندوق های قابل معامله در بورس با پرداخت سود ماهیانه است.

وی درباره زمینه راه اندازی این صندوق عنوان کرد: برای توسعه و تعمیق بازار سرمایه و همچنین افزایش سهم خود در بازارهای مالی این کار را کلید زدیم، بر این اساس ایجاد صندوق سپاس یک برندسازی برای ایجاد یک محصول به منظور جذب مخاطب خاص است.

خواجه نصیری با اشاره به اینکه برخی ها می گویند که صندوق های ثابت فعلی بخش عمده منابع خود را در بانک ها سپرده گذاری می کنند و ابزاری برای بازار پول هستند و نه سرمایه گفت: 120هزار میلیارد تومان از طریق این صندوق ها درآمد جذب شده است که اگر این رقم را به نام بازار سرمایه به ثبت برسانیم اشتباه است و 60تا 70هزار میلیارد تومان آن سپرده های بانکی است.

وی با ذکر این مطلب که صندوقی با ماهیت بازار سرمایه وجود ندارد، تصریح کرد:‌ ممکن است سرمایه گذارانی باشند که خواستار نوع دیگری از سرمایه گذاری باشند یا به دنبال محصولاتی هستند که از جنس بازار سهام یا سپرده های بانکی نباشد، بنابراین در صندوق سپاس مدیریت اسلامی ثروت را مطرح کردیم.

مدیرعامل تامین سرمایه آرمان ادامه داد:‌ بدون اینکه بخواهیم سپرده های بانکی را از نظر شرعی زیر سوال ببریم می خواهیم از دیدگاه اقناعی و ایجابی صندوق را به سمتی ببریم که سرمایه گذاران آن را اقناع کند و برای مسلمانان سخت گیر تر و مقیدتر این صندوق ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه سود محقق شده به صورت روزانه منعکس می شود و سرمایه گذاران می توانند سود خود را به صورت قطعی و نه به صورت علی الحساب ارزیابی کنند، عنوان کرد:‌ دارندگان صندوق در هر لحظه که تصمیم گیری کنند می توانند اقدام به خرید و فروش واحدهای خود نمایند و مقاطع پرداخت سود به صورت ماهانه و در پانزدهم هر ماه است و روند توزیع از طریق سپرده گذاری خواهد بود.

خواجه نصیری از ایجاد سامانه آی وی شاپ که کلیه صندوق های شرکت تامین سرمایه آرمان در آن قابل استفاده است، خبرداد و پیش بینی کرد که نرخ این اوراق بین 15تا 20درصد بسته به نوسانات بازار باشد که ماهیت روزشمار دارد و به نظر می رسد که در چارچوب مرام نامه سرمایه گذاری، شرایطی را فراهم کنیم که سود محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: البته این صندوق قابل معامله در بورس از سال 93آغاز بکار کرده است اما حال قرار است با بکارگیری جدیدترین شیوه های مدیریت سرمایه گذاری اسلامی همچون سرمایه گذاری در اوراق بهادار اسلامی نظیر مرابحه، سلف، انواع صکوک و در چارچوب عقود اسلامی، سود بپردازد. مدیرعامل تامین سرمایه آرمان گفت: تامین سرمایه آرمان چندی پیش نیز از طرحی به نام صندوق سرمایه گذاری جسورانه توسعه فناوری آرمانی رونمایی کرد تا با جمع آوری سرمایه و سرمایه گذاری در کسب و کارهای فناور محور و با پتانسیل بالا، به رشد اقتصادی، کارآفرینی، ایجاد اشتغال و توسعه فن آوری کمک کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا