امروز رقم خورد؛

افزایش حجم و ارزش معاملات فرابورس ایران

افزایش حجم و ارزش معاملات فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد نزدیک به 2 واحدی روبه‌رو شد تا به این ترتیب آیفکس در ارتفاع 960 واحدی بایستد. همچنین به ترتیب نمادهای «زاگرس»، «سرچشمه»، «شاوان»، «هرمز»، «خدیزل» و «شراز» تا سطح 1.3 واحد تاثیر مثبت بر این نماگر داشتند و تنها نماد «میدکو» بود که تا یک واحد تاثیر منفی در برآورد شاخص کل را موجب شد.

معاملات فرابورس ایران روز جاری با افزایش حجم و ارزش معاملات و رشد نزدیک به 2 واحدی شاخص کل به پایان رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) به نقل از  فرابورس ایران، امروز سه‌شنبه 4 مهرماه شاهد نقل و انتقال 639 میلیون ورقه به ارزش بیش از 2 هزار و 49 میلیارد ریال در مجموع بازارهای فرابورس بودیم که این میزان معامله در 34 هزار دفعه صورت گرفت.

همچنین شاخص کل فرابورس با رشد نزدیک به 2 واحدی روبه‌رو شد تا به این ترتیب آیفکس در ارتفاع 960 واحدی بایستد. به ترتیب نمادهای «زاگرس»، «سرچشمه»، «شاوان»، «هرمز»، «خدیزل» و «شراز» تا سطح 1.3 واحد تاثیر مثبت بر این نماگر داشتند و تنها نماد «میدکو» بود که تا یک واحد تاثیر منفی در برآورد شاخص کل را موجب شد.

سهامداران در مجموع بازارهای اول و دوم نیز اقدام به نقل و انتقال بیش از 531 میلیون سهم به ارزش 325 میلیارد ریال کردند که بالاترین رقم حجم و ارزش معاملات به نماد ریل پرداز سیر با مبادله 17 میلیون سهم به ارزش بیش از 28 میلیارد ریال اختصاص داشت.

معامله‌گران بازار پایه نیز 84 میلیون سهم به ارزش 165 میلیارد ریال را میان خود دست به دست کردند که بالاترین حجم و ارزش مبادلات در میان سه تابلو این بازار در اختیار نماد معاملاتی کارخانجات مخابرات ایران قرار گرفت.

همچنین برای سومین روز متوالی پذیره‌نویسی سهام جدید ناشی از سلب حق تقدم در افزایش سرمایه شرکت گروه اقتصادی کرمان خودرو ادامه یافت که طبق آن 954 هزار و 104 سهم این شرکت پذیره‌نویسی شد. از روز یکشنبه دوم مهرماه این پذیره‌نویسی آغاز شده و تا 30 روز مهلت دارد.

در تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز نزدیک به 81 هزار ورقه تسه به ارزش 61 میلیارد ریال دست به دست شد.

در نهایت در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز بیش از یک میلیون ورقه به ارزش حدود یک‌هزار و 198 میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت که اسناد خزانه اسلامی در نماد «سخاب4» در صدر این بازار برای دومین روز متوالی ایستاد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا