گزارش روز؛

گروه آی تی پیشتاز بازار سرمایه

گروه آی تی پیشتاز بازار سرمایه

گروه های فلزی و معدنی با ادامه رشد قیمتی و صف خرید نماد پرحاشیه فایرا، تشکیل صف خرید نمادهای هرمز، فروس، فپنتا و کمنگنز، صف فروش نمادهای فلوله و کشرق و دادوستدهای متعادل مابقی هم گروهی ها سپری شدند.

 

طی دادوستدهای امروز گروه آی تی با تقاضا و معاملاتی مثبت در کنار ادامه صف خرید پرحجم نماد "های وب" دنبال شدند به طوری که نمادهای آپ و فن آوا صف خرید شدند و نماد اپرداز تا آستانه صف خرید شدن پیش رفت که از سیطره گروه بنیادی محور آی تی بر بازار سرمایه حکایت داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، درپی ادامه معاملات پرحجم نماد تازه وارد چدن شاهد دادوستدهای حدود 24 میلیون سهمی و تشکیل صف خرید مجدد آن در همان ابتدای بازار بودیم که با توجه به عرضه های سهامداران عمده و تعهد تنها عرضه 10درصد دیگر (پس از عرضه اولیه) پیش بینی می شود در روزهای آینده با کاهش و یا حتی عدم عرضه سهامداران عمده مواجه باشد که توقف عرضه های امروز تا اواخر بازار تایید کننده آن بود.

در گروه متعادل و منفی غذایی شاهد نوسان 10 درصدی نماد غاذر و تشکیل صف خرید، پس از جمع آوری صف فروش آن بودیم، در این گروه نمادهای غپاک، بهپاک، غشان، غگل و وبشهر نیز شروعی مثبت و پرتقاضا را تجربه کردند در آنسو گروه قندی اکثرا مثبت و همراه رشد قیمتی به کار خود پایان دادند.

در بازار امروز اکثر نمادهای گروه خودرویی با معاملاتی متعادل مواجه بودند اما نمادهای خکمک، خرینگ و خوساز از اقبال بیشتر و نمادهای خلنت، خمهر، خاور، خگستر، خشرق و خکاوه از عرضه های بیشتر و نوسانات منفی تری نسبت به هم گروهی ها برخوردار بودند. نماد حسیر در گروه حمل و نقل پس از مدتها تجربه افت قیمت و دادوستدهای فرسایشی، با افزایش تقاضا مواجه و صف خرید شد این در حالی بود که سایر هم گروهی ها متعادل به کار خود پایان دادند.

در همان ابتدای بازار نمادهای وتوصا و پردیس در گروه سرمایه گذاری صف خرید شدند، سرچشمه تا آستانه صف خرید شدن پیش رفت و نمادهای سدبیر و وصنا با ادامه صف فروش دنبال شدند و در ادامه بازار و درپی انتشار معاملات عمده و بلوکی نماد وگستر، شاهد جهش قیمتی و صف خرید آن شدیم.

درگروه های شیمیایی و فراورده های نفتی معاملاتی اکثرا متعادل در جریان بود که در این بین نمادهای ونفت، شفارس، شلعاب و زاگرس، شبریز، شاراک با معاملات منفی تر و نمادهای شفارا، شپدیس، ساینا، شسینا، شسپا و شکربن با نوسانات مثبت تری نسبت به هم گروهی ها دنبال شدند. جابراللعیبی وزیر نفت عراق اعلام کرد: عراق به زودی با ایران قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک برای دو میدان نفتی امضا می‌کند.

گروه های فلزی و معدنی با ادامه رشد قیمتی و صف خرید نماد پرحاشیه فایرا، تشکیل صف خرید نمادهای هرمز، فروس، فپنتا و کمنگنز، صف فروش نمادهای فلوله و کشرق و دادوستدهای متعادل مابقی هم گروهی ها سپری شدند. محمدجعفر پارسی، معاون بهره برداری شرکت گفت: کارکنان پرتلاش واحد فولادسازی و ریخته گری مداوم فولاد هرمزگان از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه توانستند، 579 هزارو 651 تن تختال تولید کنند که این میزان تولید نسبت به میزان و مدت مشابه سال قبل (438303 تن) از 32درصد رشد برخوردار بوده است.

ثشاهد، ثپردیس، ثاخت، ثامان، وآذر و ثشرق نمادهای مثبت و وتوس نماد صف فروش گروه منفی ساختمانی در بازار امروز بود. در گروه کانی های غیر فلزی، نماد کمرجان پس از رشد سریع حدود 30 درصدی، صف فروش را تجربه کرد، نمادهای کاذر، کفپارس، کتوکا و کگاز معاملاتی مثبت و مابقی هم گروهی ها معاملاتی متعادل و منفی را سپری کردند.

درگروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته، نماد تکمبا درپی انتشار گزارشی مناسب، صف خرید شد، نمادهای تمحرکه، لابسا، بالاس، مبین، بکهنوج، تپکو، بسویچ و خصدرا نوسانات مثبت، نماد بکاب صف فروش و مابقی هم گروهی ها متعادل دنبال شدند. در پایان معاملات نمادهای رمپنا و پدرخش جهت برگزاری مجمع عادی به طور فوق العاده انتخاب اعضاء هیئت مدیره متوقف شدند.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای فولاد، فخوز و فارس با افت حدود 71 واحدی به ارتفاع 85،517 رسید که در این بین گروه آی تی و بخصوص نمادهای های وب و آپ بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا