افتتاح رسمی کارخانه گندله سازی شهر کرمان تا یک ماه آینده

افتتاح رسمی کارخانه گندله سازی شهر کرمان تا یک ماه آینده

دنیای معدن - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از آغاز بهره برداری طرح بزرگ کارخانه گندله سازی شهر کرمان با ظرفیت 5/2 میلیون تن در سال تا یک ماه آینده خبر داد.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی صبح امروز به همراه مهندس پورمند مدیرعامل شرکت میدکو، و مهندس خسروی راد مدیر عامل شرکت فولاد بوتیای ایرانیان از مجتمع فولاد بوتیای ایرانیان کرمان و پروژه های صنعتی و معدنی این مجتمع بازدید نمود و از نزدیک در جریان روند پیشرفت فیزیکی این پروژه قرار گرفت.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی درادامه این بازدید ضمن تقدیر از زحمات و تلاشهای انجام شده توسط عوامل اجرایی این مجتمع بزرگ صنعتی گفت: با پی گیری های انجام شده شرکت فولاد بوتیای ایرانیان در سال 91 توسط شرکت هلدینگ میدکو در زمینی به مساحت 451 هکتار در 27 کیلومتری شهر کرمان با هدف ایجاد کارخانجات گندله، احیای مستقیم، فولاد و نیروگاه سیکل ترکیبی 450 مگاواتی فعالیت خود را آغاز نمود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در حال حاضر کارخانه گندله سازی به ظرفیت 5/2 میلیون تن در زمینی به مساحت 50 هکتار احداث با اشتغالزایی 200 نفر به صورت مستقیم و نزدیک به 2000 نفر به صورت غیر مستقیم از خرداد 96 راه اندازی آزمایشی شده است.

پورابراهیمی افزود: هم اکنون این کارخانه با تولید آزمایشی کار خود را شروع کرده است و پیش بینی می شود تا یک ماه آینده به طور رسمی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی میزان سرمایه گذاری در این پروژه را 4 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با بهره برداری کامل از این پروژه زمینه اشتغال برای حدود دوهزار نفر به صورت مستقیم و 20 هزار نفر به صورت غیر مستقیم فراهم خواهد شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس از ایجاد کارخانه احیا مستقیم 2میلیون تنی و فولاد سازی 5/1 میلیون تنی در سال خبر داد و افزود: مراحل ساخت این دو واحد درزمینی به مساحت 276 هکتار هم اکنون در حال اجرا می باشد که پس از را اندازی زمینه اشتغال 500 نفر به صورت مستقیم و نزدیک به 16000 نفر به صورت غیر مستقیم فراهم می کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات مثبت انجام شده در زمینه اشتغالزایی در شهرستان کرمان اظهار کرد: با اقدامات صورت گرفته در بحث اشتغال در شهرستان کرمان امیدواریم با بهره برداری کامل از این مجتمع صنعتی تا حدودی بتوانیم مشکل بیکاری را در استان کرمان حل نماییم.

در ادامه این بازدید مهندس پورمند مدیرعامل شرکت میدکو با بیان مشکلات مرتبط با تامین مالی پروژه احیا مستقیم و فولاد سازی ابراز کرد: به رغم همه مشکلات و کاستی ها روند اجرای پروژه گندله سازی متوقف نشده است اما در خصوص کارخانه احیا مستقیم و فولاد سازی در بحث تامین مالی با مشکل مواجه هستیم که از رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تقاضا داریم با توجه به حوزه فعالیت خود در کمیسیون اقتصادی مجلس از طریق صندوق توسعه ملی این موضوع را پی گیری و حل نماید.

در ادامه پورابراهیمی با اشاره به مکاتبات انجام شده با رئیس صندوق توسعه ملی درموافت با تسهیلات صندوق توسعه ملی برای پروژه مذکور بیان نمود: جهت برطرف شدن مشکل تامین مالی این پروژه طی نامه ای این موضوع در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار گرفته است و ظرف مدت یک تا دو هفته آینده نشست مشترک با مدیران ارشد صندوق توسعه ملی برای حل مشکل تامین مالی این پروژه ها در محل کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار می شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با برطرف شدن مشکل تامین مالی کارخانه احیا مستقیم و فولاد سازی تا پایان سال 97 مجتمع بزرگ فولاد بوتیای ایرانیان شهرستان کرمان به طور کامل به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/ی

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا