سنگ آهن به 60 دلار نزدیک شد

سنگ آهن به 60 دلار نزدیک شد

دنیای معدن -سنگ آهن وارداتی در چین به روند نزولی ادامه داده هفته گذشته 8.25 دلار هر تن افت قیمت داشته است. سنگ آهن خلوص 62 درصد استرالیا 2.5 دلار در یک روز ارزان تر شده به 63.5 دلار هر تن سی اف آر رسیده است. عدم فعالیت مشتریان چینی و جو منفی قیمت را نزولی کرده است. تقاضا در چین رو به کاهش است ولی تقاضا صعودی است همین امر قیمت را پایین آورده است. سیتی گروپ اخیرا اعلام کرده سال آینده صادرات سنگ آهن استرالیا به 880 میلیون تن و صادرات برزیل به 407 میلیون تن خواهد رسید در حالی که سال 2017 به ترتیب 841 و 385 میلیون تن خواهد بود. از طرفی موسسه اعتبار سنجی استاندارد اند پور رتبه اعتبار سنجی چین را 21 سپتامبر پایین آورد که همین امر موجب افت قیمت در بازارهای فیوچرز و قیمت مواد اولیه نیز شد. برای این هفته بازار سنگ آهن چشم انداز مثبتی ندارد. روزهای آتی فروشندگان سنگ آهن در چین به تدریج از بازار خارج می شوند چرا که تعطیلات هفته اول اکتبر در راه است از این رو نباید امیدی به بهبود قیمت سنگ آهن داشت. چه بسا با توجه به جو فعلی بازار قیمت پایین تر هم برود. منبع: metal expertایفنا

سنگ آهن خلوص 62 درصد استرالیا 2.5 دلار در یک روز ارزان تر شده به 63.5 دلار هر تن سی اف آر رسیده است. عدم فعالیت مشتریان چینی و جو منفی قیمت را نزولی کرده است. تقاضا در چین رو به کاهش است ولی تقاضا صعودی است همین امر قیمت را پایین آورده است. سیتی گروپ اخیرا اعلام کرده سال آینده صادرات سنگ آهن استرالیا به 880 میلیون تن و صادرات برزیل به 407 میلیون تن خواهد رسید در حالی که سال 2017 به ترتیب 841 و 385 میلیون تن خواهد بود.

 از طرفی موسسه اعتبار سنجی استاندارد اند پور رتبه اعتبار سنجی چین را 21 سپتامبر پایین آورد که همین امر موجب افت قیمت در بازارهای فیوچرز و قیمت مواد اولیه نیز شد.

برای این هفته بازار سنگ آهن چشم انداز مثبتی ندارد. روزهای آتی فروشندگان سنگ آهن در چین به تدریج از بازار خارج می شوند چرا که تعطیلات هفته اول اکتبر در راه است از این رو نباید امیدی به بهبود قیمت سنگ آهن داشت. چه بسا با توجه به جو فعلی بازار قیمت پایین تر هم برود.

منبع: metal expertایفنا

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا