گزارش روز؛

ادامه رشد نمادهای تازه وارد

ادامه رشد نمادهای تازه وارد

در اواسط بازار افزایش تقاضا در گروه شیمیایی محسوس بود تا جایی که نمادهای کرماشا، شپدیس، شیراز، مارون و شفارس صف خرید شدند در این میان رشد قیمت جهانی اوره در بازارهای بین الملی مزید بر علت بود.

 
نماد های وب در گروه آی تی همچنان با صف خرید پرحجم و عرضه های محدود به رشد قیمتی خود ادامه داد، در این گروه نماد مفاخر درپی برخورد به سطوح حمایتی، با برگشت قیمتی به صف خرید رسید، نماد اوان در اولین روز بازارگردانی، معاملاتی مثبت و پرحجم را تجربه کرد تا همچنان شاهد ادامه رشد نمادهای تازه وارد باشیم، مابقی هم گروهی ها با دادوستدهای متعادل و منفی به کار خود پایان دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، تازه وارد دیگر بازار یعنی نماد چدن پس از جابجایی حدود 69 میلیون سهم و با توجه به برتری نسبت خریداران به فروشندگان، صف خرید شد که در این میان کوچکی سهم مزید بر علت توجه نوسان گیرها بود. همچنین 11,492,822 سهم تولید و صادرات ریشمک در قیمت 6740 ریال، عرضه اولیه شد
که با حضور 114 هزار کد معاملاتی، رکورددار شد.

طبق پیش بینی ها، امروز شاهد شروع مثبت و پرتقاضای گروه خودرویی به لیدری نماد خودرو بودیم که در این بین نمادهای خکمک، خاور، خگستر و خموتور از اقبال بیشتری برخوردار بودند اما با گذشت زمان با افزایش عرضه ها و نمایان شدن معاملات منفی اکثر نمادهای گروه خودرویی مواجه شدیم، نماد خکاوه نیز پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی و تعدیل پیش بینی درآمد سال 96 که با افزایش 50 درصدی زیان نسبت به گزارش قبلی مواجه است، با رشد حدود 2 درصدی به گردونه دادوستدها بازگشت. در آنسو و در گروه متعادل حمل و نقل، نمادهای حپترو و حتوکا مثبت تر و نماد توریل با معاملاتی منفی تر از هم گروهی ها به کار خود پایان دادند.

در اواسط بازار افزایش تقاضا در گروه شیمیایی محسوس بود تا جایی که نمادهای کرماشا، شپدیس، شیراز، مارون و شفارس صف خرید شدند. در این میان رشد قیمت جهانی اوره در بازارهای بین الملی مزید بر علت بود. در اواخر بازار و با عرضه های مکرر صف خرید نماد شیراز، حجم دادوستدهای آن به حدود 24 میلیون سهم رسید که قابل توجه بود. همچنین تشکیل صف فروش نماد پاکشو و معاملات مثبت نماد پارسان از رخدادهای مهم این گروه طی دادوستدهای امروز بود. گروه فرآورده های نفتی و بخصوص پالایشگاهی ها اکثرا معاملاتی متعادل و مثبت داشتند که با توجه به شرایط بنیادی مناسب، از احتمال انتشار گزارش و پوشش های مناسب حکایت دارد. طبق آمار نفتکش‌ها و منابع تجاری، واردات نفت پالایشگاه خصوصی هندی "اسار اویل" از ایران در اوت نسبت به مدت مشابه سال گذشته به میزان سه چهارم کاهش یافت و در مقابل، خریدش از ونزوئلا افزایش پیدا کرد.

درپی افت قیمت های فلزات پایه در بازارهای جهانی، گروه های فلزی و معدنی اکثرا با معاملاتی منفی و افت قیمتی مواجه بودند که در این میان تشکیل صف خرید نمادهای فایرا و فپنتا و معاملات مثبت نماد کدما، هرمز، فنوال و کاما نمایان تر بود. همچنین نماد فلوله پس از برگزاری مجامع عادی سالانه بدون تقسیم سود نقدی و فوق العاده اصلاح اساسنامه با رشد حدود 2 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت. انجمن جهانی فولاد، رشد فولادخام ایران را در ماه آگوست ۲۰۱۷، حدود ۱۵.۱درصد و در ۸ ماهه میلادی امسال  ۱۵.۱۷درصد اعلام کرد.

غشاذر نماد صف خرید، غگلستا، غگلپا، غشهداب، غفارس، غپاک، غشصفها و غشان نمادهای مثبت و غاذر، غمهرا و غدام نمادهای صف فروش گروه غذایی در بازار امروز بودند. همچنین در شروع بازار نماد غمارگ با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد (تعدیل منفی 37 درصدی) متوقف شد.

ولبهمن از معدود نمادهای مثبت گروه متعادل، کم فروغ و کم حجم لیزینگی در بازار امروز بود. در آنسو، وخارزم در گروه متعادل و منفی سرمایه گذاری و با توجه به معامله تهاتری با بانک صادرات و شناسایی سود، صف خرید شد. نمادهای وسپه، وبیمه، وبانک و ونیکی با معاملاتی مثبت تر و نمادهای واتی، سرچشمه، وصنا و وتوصا با معاملاتی منفی تر از سایر هم گروهی ها دنبال شدند. قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از نهایی شدن فاینانس 1.2 میلیارد یورویی روس ها برای برقی سازی خط آهن گرمسار- اینچه برون خبر داد.

در گرو ه متعادل و منفی کاشی و سرامیک، شاهد تشکیل صف فروش نمادهای کهرام، کحافظ و تشکیل صف خرید نماد کترام بودیم.
 
پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا