فرابورس در نخستین روز مهر رکورد زد

آیفکس در قله تاریخی/ ارزش معاملات فرابورس ایران در بالاترین رقم از 21 مردادماه

آیفکس در قله تاریخی/ ارزش معاملات فرابورس ایران در بالاترین رقم از 21 مردادماه

امروز اول مهر 96 آیفکس نزدیک به 6 واحد رشد کرد و با صعود به ارتفاع 963 واحدی در بالاترین رقم ثبت شده از ابتدای فعالیت فرابورس ایستاد. به ترتیب چهار نماد «مارون»، «هرمز»، «خراسان» و «دماوند» تا سقف نزدیک به 8 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر این نماگر به جا گذاشتند.

فرابورس ایران در نخستین روز از مهرماه و در آغاز فصل جدید، معاملات خود را با رکوردشکنی شاخص کل و صعود این نماگر به بلندترین قله تاریخی و همچنین ثبت بیشترین ارزش معاملات روزانه از 21 مردادماه امسال پشت سر گذاشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) به نقل از فرابورس ایران، امروز اول مهرماه 96 آیفکس نزدیک به 6 واحد رشد کرد و با صعود به ارتفاع 963 واحدی در بالاترین رقم ثبت شده از ابتدای فعالیت فرابورس ایستاد. به ترتیب چهار نماد «مارون»، «هرمز»، «خراسان» و «دماوند» تا سقف نزدیک به 8 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر این نماگر به جا گذاشتند. در مقابل نمادهای «زاگرس»، «میدکو» و «سرچشمه» نیز تا 1.4 واحد تاثیر منفی بر آیفکس را موجب شدند.

همچنین امروز با مبادله بیش از 147 میلیون ورقه در بیش از 140 هزار دفعه، ارزش معاملات فرابورس ایران افزون بر 4 هزار و 237 میلیارد ریال شد که بالاترین رقم ارزش مبادلات سهام و اوراق بهادار از تاریخ 21 مردادماه در فرابورس بود. در تاریخ 21 مردادماه ارزش معاملات فرابورس ایران بیش از 10 هزار میلیارد ریال ثبت شد.

سهامداران در حالی که امروز شاهد عرضه اولیه 10 درصد از سهام شرکت ریشمک در بازار دوم با قیمت هر سهم 6 هزار و 740 ریال بودند، همچنین 61 میلیون سهم به ارزش بیش از 387 میلیارد ریال را در بازارهای اول و دوم فرابورس جابه‌جا کردند.

در مجموع تابلوهای معاملاتی بازار پایه نیز 62 میلیون سهم به ارزش 102 میلیارد ریال دست به دست شد و نماد بیمه سینا بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد.

 

گشایش نماد تسه جدید و توقف نماد سه تسه قدیمی

 

شنبه معاملات اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس ایران به دادوستد 83 هزار ورقه به ارزش نزدیک به 65 میلیارد ریال منتهی شد که قیمت این اوراق در بازه 715 هزار تا 794 هزار ریال معامله شد.

 امروز همچنین نماد معاملاتی اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن شهریور ماه 1396 (تسه96061)، در بازار عادی با محدودیت دامنه نوسان 5 درصدی قیمت گشایش یافت و با پایان یافتن مدت اعتبار نمادهای معاملاتی تسه9311، تسه9405 و تسه 9407 این سه نماد در پایان بازار متوقف شدند.

 

معامله بیش از 3 میلیون ورقه در بازار اوراق با درآمد ثابت

 

سرمایه‌گذاران بازار اوراق با درآمد ثابت معاملات امروز را با جابه‌جایی 3 میلیون و 750 هزار ورقه به ارزش بیش از 3 هزار و 658 میلیارد ریال خاتمه دادند.

 در این بازار گواهی سپرده عام پارسیان در نماد «پارس9607» بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را در اختیار گرفت.  

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا