رئیس کانون بانک های خصوصی خبر داد:

تصمیم جدید بانک ها برای کاهش نرخ سود بین بانکی

تصمیم جدید بانک ها برای کاهش نرخ سود بین بانکی

رئیس کانون بانک های خصوصی تصمیم جدید بانک ها برای کاهش نرخ سود بین بانکی را تشکیل حساب مشترک بانک های دولتی و خصوصی از آذر اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کوروش پرویزیان با اشاره به برنامه تشکیل حساب مشترک بانک های دولتی و خصوصی از آذر به ایرنا گفت: هر چند نرخ سود بین بانکی با دخالت بانک مرکزی کاهش یافته و به 24 درصد رسیده اما بانک ها تفاهم کردند منابع مازاد خود را با همین نرخ به یکدیگر قرض دهند. بنابراین از طریق بهره گیری از منابع مازاد بانک ها ، حساب مشترک بانک های دولتی و خصوصی در بانک ملی افتتاح می شود.

وی هدف از افتتاح این حساب را کمک به تصمیم بانک مرکزی برای کاهش نرخ سود بین بانکی دانست و گفت: با افتتاح این حساب، علاوه بر مدنظر قراردادن بازار غیرمتشکل پولی، می توان برخی از اتفاقات مانند پرداخت تسهیلات چند برابر سپرده در برخی از موسسه ها را نظارت کرد تا مشکلی ایجاد نشود.

مدیرعامل بانک پارسیان افزود: براین اساس در جلسه بانک های خصوصی و دولتی قرار شد بانک ملی اجرای این امر را عهده دار شود و نمایندگانی نیز چارچوب کلی موضوع را تنظیم کنند. این حساب برای ایجاد نظم بیشتر بین بانک ها افتتاح می شود.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا