در بورس تهران برگزار شد؛

نشست تامین مالی صنعت لیزینگ از طریق بازار سرمایه

نشست تامین مالی صنعت لیزینگ از طریق بازار سرمایه

لیزینگ ها در ایران از جمله موسسات مالی و اعتباری غیر بانکی تحت نظارت بانک مرکزی هستند که با وجود حدود 30 سال قدمت همچنان دوران معرفی و رشد را طی می کنند. چالش های تامین مالی در صنعت لیزینگ و متعاقباً بالا رفتن نرخ در این صنعت از موانع مهم توسعه لیزینگ محسوب می شود.

 

نشست "تامین مالی صنعت لیزینگ از طریق بازار سرمایه" روز چهارشنبه 29 شهریور ماه با حضور مدیران شرکت های لیزینگ و انجمن ملی لیزینگ ایران در محل بورس اوراق بهادار تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از بورس تهران، طوبی دهقانی مدیر ناشران با بیان مطلب فوق گفت: صنعت لیزینگ حدود 200 سال است که در دنیا آغاز به کار کرده و توانسته به عنوان یک روش تامین مالی مطرح جای خود را بین فعالان اقتصادی باز کند.

وی تصریح کرد: لیزینگ ها در ایران از جمله موسسات مالی و اعتباری غیر بانکی تحت نظارت بانک مرکزی هستند که با وجود حدود 30 سال قدمت همچنان دوران معرفی و رشد را طی می کنند. چالش های تامین مالی در صنعت لیزینگ و متعاقباً بالا رفتن نرخ در این صنعت از موانع مهم توسعه لیزینگ محسوب می شود.

دهقانی به تامین مالی از طریق اوراق خرید دین و اوراق منفعت اشاره کرد و گفت: محور اصلی بحث در این جلسه با توجه به ماهیت فعالیت صنعت لیزینگ، امکان تامین مالی از طریق اوراق خرید دین و اوراق منفعت بود.

وی توضیح داد: اوراق خرید دین اوراق بهادار بانامی است که به منظور خرید مطالبات‌ مدت‌دار اشخاص حقوقی به استثنای مطالبات ناشی از عقد سلف منتشر می‌شود و اوراق منفعت اوراق بهادار با نامی است که نشان‌دهندۀ مالکیت مشاع دارندۀ آن بر مقدار معینی از منافع آتی حاصل از بکارگیری دارایی‌ها یا ارائه خدمات معین و هرگونه حقوق معین قابل نقل و انتقال برای یک دوره زمانی مشخص است.

شایان ذکر است دستورالعمل انتشار اوراق خرید دین و دستورالعمل انتشار اوراق منفعت تیر ماه امسال از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار ابلاغ شده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا