مدیرعامل یک شرکت سرمایه گذاری:

اطلاع رسانی هم وزن افشاء نهادی مالی الزامی است

اطلاع رسانی هم وزن افشاء نهادی مالی الزامی است

راه اندازی بانک اطلاعاتی نهادهای مالی تحت نظارت سازمان بورس، اقدام بسیار اقدام درستی است چون راستی آزمایی اینکه به عنوان نمونه فلان نهاد یا شرکت با یک ساختمان و سردربزرگ کار قانونی انجام می دهد یا خیر؛ خارج از توان و اختیار عامه مردم است در این راستا نهادهای تحت نظارت سازمان بورس از کارگزاری ها گرفته تا تأمین سرمایه ها و شرکت های مشاور سرمایه گذاری و سبدگردان های دارای مجوز به این طریق قابل شناسایی می شوند.

 

 

یک مساله همیشگی در خصوص مراکز اقتصادی از جمله بانک مرکزی وجود داشته مبنی بر اینکه چرا نهادهای تحت نظارتشان را به طور رسمی اعلام نمی کنند. اکنون با اقدام سنجیده سازمان بورس گام مثبتی در جهت رفع این انتقاد برداشته شد.

سیاوش وکیلی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه گوهران امید با بیان مطلب فوق درباره کارکرد بانک اطلاعاتی نهادهای مالی تحت نظارت سازمان به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، گفت: این رویکرد سازمان بورس بسیار اقدام درستی است.  راستی آزمایی اینکه به عنوان نمونه یک نهاد یا شرکت با یک ساختمان و سردر بزرگ کار قانونی انجام می دهد یا خیر، خارج از توان و اختیار عامه مردم است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه گوهران امید ادامه داد: با این اقدام نهادهای تحت نظارت سازمان بورس از کارگزاری ها گرفته تا تأمین سرمایه ها و شرکت های مشاور سرمایه گذاری و سبدگردان های دارای مجوز، قابل شناسایی می شوند.

وی در ادامه به اهمیت اطلاع رسانی در این خصوص اشاره کرد و گفت: البته حساس کردن و حساس شدن جامعه سرمایه گذار به این مقوله مهم فقط از طریق اطلاع رسانی حاصل می شود، تا عموم سرمایه گذاران از راستی و درستی این نهادها مطلع شوند.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: مردم باید نسبت به این موضوع آگاه شوند که برای مراجعه به هر نهاد پولی - مالی در گام اول باید به سراغ نهاد ناظر آن بروند تا نسبت به سرمایه گذاری خود اطمینان لازم را حاصل کنند.

به گفته وکیلی سازمان بورس و اوراق بهادار در این اقدام، به این سطح از اطلاع رسانی بسنده نکرده و حتی برای اشخاص و گروه هایی که قصد راه اندازی یک نهاد مالی را دارند، فرمت های لازم را در اختیار آنها قرار داده تا در قالب الکترونیک کارها را بدون کاغذ بازی انجام دهند.

وی در ادامه به اطلاعات تفصیلی تری که این سامانه می تواند در اختیار سرمایه گذاران قرار بدهد، اشاره کرد و گفت: در این خصوص باید دقت نظر دقیقی شود چون بسیاری از مدیران عامل نهادها در صورت اجرایی شدن این بخش از افشاء اطلاعات با حجم انبوهی از مراجعات و پیغام ها در فضاهای مجازی مواجه می شوند که می تواند این موضوع به یک روند فرسایشی و بدون کارکرد تبدیل شود و انرژی خیلی زیادی از یک مدیر برای پاسخگویی به سوالات و گاه شبهات بگیرد.

این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: برای آسیب شناسی این موضوع می توان این اقدام را با اطلاع و هماهنگی با مدیران انجام داد که ملاحظات حریم خصوصی از فضای عمومی تفکیک شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه گوهران امید در بخش پایانی گفتگو با "سنا" به اهمیت اطلاع رسانی و تبلیغ این اقدام اشاره کرد و گفت: نباید فقط به راه اندازی این بانک اطلاعاتی اکتفا شود.

وی خاطر نشان کرد: باید در گام بعدی این اقدام پسندیده در خصوص مجازات اشخاص و گروه های متخلف نیز حرکت های جدی توسط نهادهای ذی ربط صورت بپذیرد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا