منصوری خبر داد:

فروش میلگرد چینی تولیدی از ضایعات‌ آهن‌ ایرانی با نصف قیمت

فروش میلگرد چینی تولیدی از ضایعات‌ آهن‌ ایرانی با نصف قیمت

گروه صنایع معدنی >فولاد - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شواری اسلامی، گفت: چین ضایعات آهن را از کشور ما خریداری می‌کند و بعد از تبدیل آن به میلگرد محصول خود را نصف قیمت میلگرد تولید داخل در کشور ما به‌فروش می‌رساند.

به گزارش ماین نیوز، محمدرضا منصوری درخصوص هزینه‌های سرباز تولید و قیمت تمام شده محصولات تولیدی، اظهار داشت: دربحث تامین منابع انرژی ارزان‌ترین منابع را داریم به‌صورت مثال ارزان‌ترین برق را با قیمت هر کیلیو وات ساعت یک سنت برای صنعت داریم و همچنین گاز نیز شرایط مشابهی را دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گران‌ تولید کردن در بخش‌های خصوصی و دولتی بحث‌های خاص خود را دارد، گفت: در این مسئله می‌توانیم از توانمندی، تکنولوژی و نیروی انسانی نام ببریم

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس وشورای اسلامی با اشاره به اینکه با ورود تکنولوژی‌های جدید تولید افزایش و در کنار آن قیمت محصول نیز کاهش می‌یابد، اضافه کرد: در کارگاهی که دستگاه پرس آن اتوماتیک است میزان تولید آن افزایش پیدا می‌کند و همچنین برق کمتری را نیز استفاده می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت، عامل دیگری برای تولید ارزان است که اثر بسیار زیادی دارد، بیان کرد: تکنیک‌های مهندسی صنایع باعث می‌شود تا هزینه‌های تولید کاهش پیدا کند، در برخی از تولیدات مخصوصا در بحث خودرو قیمت محصول چندین برابرقیمت واقعی است اما با توجه به افزایش چندین برابری قیمت دلار در سال‌های اخیر در امر صادرات موفق عمل نکرده‌ایم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این مسائل نشان می‌دهد که مدیریت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: مدیر دولتی در واحدهای تولیدی مهمان است و بعد از دوسال از واحد تولیدی به‌بخش دیگری منتقل می‌شود که این مسئله باعث می‌شود که مدیر نتواند رقابتی فکر کند، با تعرفه قیمت‌ها را افزایش می‌دهیم تا تولیدکنندگان دولتی توان فروش در بازار را داشته باشند.

منصوری در خصوص اینکه چه زمانی می‌توانیم تولید ارزان داشته باشیم، اظهار داشت: هر زمانی که نظام آموزش و پرورش کشور تغییر کند می‌توان این ضعف را برطرف کنیم، با این نظام آموزشی فعلی نباید انتظار رقابت در عرصه تولید را داشته باشیم، دانش‌آموزان در دوران تحصیل تخصصی را کسب نمی‌کنند و بعد از ورود به‌بازار دید لازم را در خصوص تولید و صنعت ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه در خصوص صادرات فرش نیز دچار مشکل شده‌ایم، ادامه داد: دانش‌آموزان باید در مدارس دیپلم‌ فرش دریافت کند و در کنار کسب سواد و تحصیل تخصص لازم را نیز کسب کند، کتاب و درس نخبگان نیز همانند دیگر دانش‌آموزان عادی است.

منصوری با اشاره به اینکه چین ضایعات آهن را از کشور ما خریداری می‌کند و بعد از تبدیل آن به میلگرد محصول خود را نصف قیمت میلگرد تولید داخل در کشور ما به‌فروش می‌رساند، اضافه کرد: تمامی این مسائل به ضعف مدیریت و تکنولوژی در کشور ما بر می‌گردد که ضعف تکنولوژی با تغییر نظام آموزشی قابل اصلاح است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید با تغییر نظام آموزشی خالق تکنولوژی شویم، تصریح کرد: عمر تکنولوژی پنج سال است اگر به‌خواهیم تکنولوژی را وارد کنیم بعد از گذشت پنج سال با پرداخت هزینه باید به دنبال واردات تکنولوژی جدید باشیم.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید قبول کنیم با این نظام آموزش و پرورش فعلی تولید ما نه رقابت‌پذیر است و نه کیفیت لازم را دارد، زیرا افرادی را تربیت نکرده‌ایم که تخصصی رفتار کنند، خاطرنشان کرد: تربیت نیروی انسانی در این زمینه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است بخشی از این نیروی انسانی تکنولوژی لازم را خلق می‌کند و همچنین نباید اجازه دهیم تا فرار مغزها صورت گیرد./
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا