رییس خانه معدن ایران :

پیشنهاد سرمایه‌گذاری یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی در بازه زمانی ۱۵ ساله اولویت‌ مهم صنعت زغال کشور است

پیشنهاد سرمایه‌گذاری یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی در بازه زمانی ۱۵ ساله اولویت‌ مهم صنعت زغال کشور است

گروه معادن >زغال‌سنگ - رییس خانه معدن ایران با ابراز خوشحالی از اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت ایمنی معادن کشور را در اولویت کاری خود قرار داده است، گفت: پیشنهاد لزوم سرمایه گذاری دراین صنعت به ارزش یک هزار و 600 میلیارد تومان در بازه زمانی ۱۵ ساله را می‌توان ازاولویت‌های مهم بخش زغال کشور دانست.

به گزارش ماین نیوز، محمدرضا بهرامن درخصوص پیشنهاد انجام تحولات درصنعت زغال کشورگفت: بیشتر تجهیزات و ماشین‌آلات به‌کار رفته در معادن زغال‌سنگ کشور فرسوده ، قدیمی هستند و کاربرد خود را از دست داده‌اند.

بهرامن با اشاره به فرسوده و قدیمی بودن تجهیزات و ماشین‌آلات معادن زغال‌سنگ، افزود: از طرف دیگر، تجهیزات ایمنی معادن زغال نظیر دستگاه‌های هشدار‌دهنده گازهای خطرناک، سیستم‌های ضدجرقه، تهویه مطلوب و امکانات مربوط به نگهداری از سقف و دیواره‌های معادن به شدت ناکارآ هستند و هر لحظه بیم آن می‌رود که با انفجاری مهیب یا ریزش سقف و دیواره‌ها، عده‌ای از کارکنان معدن در این انفجارها بسوزند و زیر ده‌ها تن سنگ و خاک مدفون شوند.

رییس خانه معدن ایران گفت: بر اساس آمار وزارت صنعت، هم‌اکنون نزدیک به 10 هزار نفر در معادن زغال کشور مشغول به کار هستند که باید سالانه 5/ 2 میلیون تن کنسانتره زغال مورد نیاز برای شرکت ذوب‌آهن اصفهان را به تولید برسانند. از طرف دیگر با توجه به افزایش ظرفیت این شرکت و طراحی شرکت‌های دیگر فولاد به روش کوره بلند پیش‌بینی می‌شود که نیاز کشور به زغال‌سنگ از گذشته بیشتر شود که لازمه آن سرمایه‌گذاری در معادن زغال کشور است.

بهرامن در ادامه گفت: ما در خانه معدن ایران گزارش‌های متعددی در مورد معدن‌کاری زغال‌سنگ به وزارت صنعت تاکنون ارایه کرده ایم وبسیار خوشحالیم که محمد شریعتمداری ایمنی در معادن زغال را در ایران جزو موضوعاتی خاص و ویژه و دراولویت موضوعات قابل بررسی در دستگاه حاکمیت قرار دادند.

بهرامن افزود: نشست مشترک وزیر صنعت ، معدن و تجارت با کمیته زغال خانه معدن ایران وصاحبنظران باارزش فعال دراین صنعت ،برای رفع مشکلات تولید و نیز قیمت گذاری این محصول چشم انداز قابل قبولی رابرای این صنعت تعریف می کند.

وی در پایان گفت: خوشبختانه مسائلی که باحضور رییس کمیته زغال خانه معدن ایران در حضور وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان ایمیدرو، در خصوص نیاز مبرم به موضوع آموزش و نیاز به سرمایه گذاری در حوزه معادن زغال کشورمطرح شده از جمله پیشنهاد لزوم سرمایه گذاری دراین صنعت به ارزش۱۶۰۰ میلیارد تومانی و ۲٫۵ میلیارد یورویی در بازه زمانی ۱۵ ساله را میتوان ازاولویتهای نیازمندیهای بخش زغال کشور دانست.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا