چرا معادن سیستان و بلوچستان برای ایمیدرو با اهمیت است؟

چرا معادن سیستان و بلوچستان برای ایمیدرو با اهمیت است؟

گروه معادن - رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در حاشیه سفر مدیرعامل شرکت ایمیدرو به سراوان به خبرنگار ما گفت: از آنجائیکه رویکرد اقتصاد مقاومتی مبتنی بر انعطاف پذیری، و توجه به تولید و درون زا بودن می باشد پس ضروری است که به توانمندیهای داخل کشور در رشد و توسعه اقتصادی توجه شود.

به گزارش ماین نیوز، نادر میرشکار افزود: یکی از این توانمندی‌ها قابلیت‌ها و وجود ذخایر معدنی کشور است که مولد و درون زاست و می تواند در تأمین مواد اولیه صنایع بزرگ، مادر و تکمیل زنجیره تولید و کاهش وابستگی به خارج موثر واقع شود.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های معدنی استان از مزیت های اقتصادی استان به شمار می رود که پیشنهاد شده تا مسئولین استانی در تصمیم‌گیری برای ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه منطقه‌ای و همچنین هدایت درست سرمایه‌گذاران، به این بخش توجه ویژه کنند.

این مسوول در ادامه مهمترین ذخایرمعدنی استان را معادن مصالح ساختمانی، سنگهای تزئینی و نما، آهن، آنتیموان، تیتانیوم، منیزیت، گل سفید، کرومیت، مس و منگنز برشمرد.

میرشکار در بخش دیگری گفت: در سه ماهه اول سال 96 با توجه به ثبات نسبی در قیمت مواد معدنی و حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان شش معدن فعال شده است که امید می رود با ادامه اجرای طرح رونق تولید، سایر معادن ( معادن واقعی) استان نیز فعال شوند.

کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در سفر به سراوان در جشنواره خرمای سیب سوران و کارگروه اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان شرکت خواهد کرد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا