در نشست خبری «یک‌ دیدار، یک عرضه» مطرح شد؛

اول مهر؛ عرضه اولیه 10 درصد از سهام «دریشمک»

اول مهر؛ عرضه اولیه 10 درصد از سهام «دریشمک»

شنبه هفته آینده 10 درصد از سهام شرکت تولید و صادرات ریشمک با نماد «دریشمک» در بازار دوم فرابورس عرضه اولیه می‌شود که حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی 200 سهم و دامنه قیمت در ثبت سفارش این عرضه از مبلغ 6 هزار و 607 ریال تا 6 هزار و 740 ریال اعلام شده است.

بیست و ششمین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» در فرابورس ایران به بررسی وضعیت شرکت تولید و صادرات ریشمک که شنبه هفته آتی در بازار دوم فرابورس عرضه اولیه می‌شود اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) به نقل از فرابورس ایران،  در این نشست تولید صادرات محور، احداث کارخانه جدید این شرکت و بهره‌برداری از آن تا پایان سال جاری، افزایش میزان تولید و صادرات این کارخانه در بودجه سال 96 نسبت به سال مالی گذشته و مواردی از این دست به عنوان مهمترین مزیت‌ها و برنامه‌های در دست اقدام این شرکت دارویی عنوان شد.

مبینا بنی‌اسدی مدیر روابط عمومی فرابورس در ابتدای این نشست خبری به عرضه اولیه شرکت تولید و صادرات ریشمک در شنبه هفته آتی مورخ اول مهرماه اشاره کرد و در خصوص ویژگی‌های این عرضه گفت: تعداد کل سهام شرکت بیش از 114 میلیون سهم است که 10 درصد از آن به تعداد 11 میلیون و 492 هزار و 822 سهم قابل عرضه در فرایند عرضه اولیه است.

وی حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی را 200 سهم اعلام و اظهار کرد: دامنه قیمت در ثبت سفارش این عرضه از مبلغ 6 هزار و 607 ریال تا 6 هزار و 740 ریال است و متعهد خرید آن نیز یعنی شرکت کارگزاری تدبیرگران فردا متعهد به خرید تا سقف 50 درصد سهام قابل عرضه در عرضه اولیه است.

وی حضور متعهد خرید در این عرضه اولیه را که همچون عرضه‌های پیشین به روش ثبت سفارش انجام می‌شود، کمک به مدیریت این عرضه اولیه و پیشگیری از افت قیمت سهام در روزهای پس از عرضه ذکر کرد.

این نشست که به طور زنده از آی‌دی اینستاگرام فرابورس ایران نیز پخش می‌شد نکته دیگری بود که مدیر روابط عمومی فرابورس ایران به آن اشاره کرد و گفت: اگر ناشر موافقت خود را اعلام کند، نشست خبری مربوط به تبیین و بررسی آخرین وضعیت آن شرکت به‌طور زنده از اینستاگرام پخش می‌شود که تمامی مخاطبان نیز از طریق راه‌های اعلام شده امکان طرح سوالات خود را خواهند داشت.

ریشمک؛ واحد نمونه صادراتی در سال‌های متمادی

در ادامه عبدالرسول ترکمانی، مدیرعامل شرکت تولید و صادرات ریشمک با بیان اینکه این شرکت اواخر سال 1348 در اداره ثبت شرکت‌های تهران به ثبت رسیده و در سال 50 پس از انتقال دفتر شرکت از تهران به شیراز در اداره ثبت شرکت‌های شیراز ثبت شده است، در خصوص موضوع فعالیت این شرکت دارویی اظهار کرد: تولید پودر و عصاره شیرین بیان از ریشه این گیاه و صدور آن به بازارهای خارج از کشور محور فعالیت‌های این شرکت صادراتی است.

به گفته وی شرکت تولید و صادرات شیرین بیان زرقان نیز به عنوان زیرمجموعه ریشمک است که در زمینه تهیه عصاره شیرین بیان به فعالیت مشغول است.

ترکمانی تعداد سهام اولیه شرکت را 2 هزار و 800 سهم 20 هزار ریالی اعلام کرد و گفت: در پی افزایش سرمایه‌های مکرر این شرکت در طول سال‌های گذشته در حال حاضر سرمایه شرکت به 114 میلیون و 928 هزار و 214 سهم هزار ریالی افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت ریشمک به اشاره به اینکه این شرکت به دلیل عملکرد خوب در زمینه تولید صادرات محصولات خود تاکنون چندین بار در طول سال‌های مختلف به عنوان واحد نمونه صادراتی انتخاب شده، همچنین عنوان کرد: در سال 92 ریشمک به عنوان صادرکننده برتر موفق به دریافت لوح زرین شده است.

وی با اشاره به اینکه در بودجه سال مالی 96 این شرکت نیز صادرات 2 هزار تن محصول تولیدی پیش‌بینی شده که نسبت به سال 95 با رشد همراه است، افزود: در عملکرد 6 ماهه اول این سال مالی 838 تن محصول از سوی شرکت ریشمک به بازارهای هدف صادر شده است.

کارخانه جدید تا پایان سال به بهره‌بردای می‌رسد

علی غلامی عضو هیات‌مدیره شرکت تولید و صادرات ریشمک نیز در ادامه یکی از نقاط قوت این مجموعه را احداث کارخانه جدید با تکنولوژی روز و در قالب دو خط تولیدی دانست و در این خصوص توضیح داد: ظرفیت تولید این کارخانه جدید 3 هزار تن در قالب دو خط تولید است که یکی از خطوط تولید انتقالی از کارخانه فعلی و دیگری خط تولید جدید خواهد بود.

وی آغاز این پروژه و برنامه‌ریزی و تلاش برای انتقال کارخانه فعلی که در مرکز شهر شیراز قرار دارد به کارخانه خارج شهر را سال 93 اعلام کرد و گفت: تا دهه فجر این کارخانه جدید به بهره‌برداری رسیده و افتتاح می‌شود که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه تا پایان 9 ماه سپری شده از سال مالی شرکت به 75 درصد رسیده است.

وی همچنین تجهیزات خط تولید جدید این کارخانه را 100 درصد ایرانی و بر پایه مهندسی معکوس روی تجهیزات پیشین این کارخانه اعلام کرد و گفت در این خصوص از دو شرکت دانش‌بنیان کمک گرفته‌ایم و انجام امور ساخت و ساز نیز مربوط به 5 شرکت معتبر داخلی است.

به گفته غلامی فضای سرپوشیده این کارخانه جدید 2 هزار و 38 مترمربع و فضای کل این مجموعه 17 هزار و 700 مترمربع است و در مجموع 100 نفر نیروی شاغل در این شرکت مشغول به کار هستند.

کیفیت مطلوب تولیدات صادراتی ریشمک

علی‌اکبر رضائیان‌زاده دیگر عضو هیات‌مدیره این شرکت نیز با مطلوب خواندن کیفیت محصولات تولیدی این شرکت، بخشی از این موضوع را نتیجه طراحی پیشرفته کارخانه در گذشته توسط طراحان آمریکایی و تجهیزات و تکنولوژی آن که ساخت هلند است دانست و یادآوری کرد: کارخانه جدید پس از 4.5 ماه مطالعه برای طراحی و راه‌اندازی و با بهره‌گیری از مهندسی معکوس و کمک شرکت‌های دانش‌بنیان تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

گفتنی است شرکت تولید و صادرات ریشمک با نماد معاملاتی «دریشمک» اواخر خردادماه امسال در بازار دوم در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شد. این شرکت در گروه مواد و محصولات دارویی و زیرگروه تولید داروهای شیمیایی و گیاهی قرار داشته و برای سال مالی منتهی به 30 آذر ماه 96 سود هر سهم را پس از کسر مالیات یک‌هزار و 261 ریال اعلام کرده است که از این میزان در 6 ماه سپری شده از سال مالی خود یعنی تا پایان 31 خردادماه 96 رقم 431 ریال معادل 34 درصد را پوشش داده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا