سعیدی مبارکه مطرح کرد:

تداوم روند صعودی شاخص بورس مشروط به تداوم کاهش نرخ سودبانکی/تقویت بازار سرمایه مانع جدی رونق بازار سوداگری

تداوم روند صعودی شاخص بورس مشروط به تداوم کاهش نرخ سودبانکی/تقویت بازار سرمایه مانع جدی رونق بازار سوداگری

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت توجه به میزان نرخ سود اوراق مشارکت و همچنین منطقی سازی نرخ خوراک پتروشیمی ها نیز در رونق بازار بورس تاثیرگذار است.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بر نقش تداوم سیاست متناسب سازی نرخ سود بانکی با نرخ تورم در رونق بازار سرمایه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از خانه ملت، زهرا سعیدی مبارکه در خصوص وضعیت بازار بورس گفت: وضعیت بورس یکی از مولفه های اقتصادی است که بیانگر وضعیت اقتصادی کشور بوده و بطور طبیعی متاثر از اجرای سیاست ها و اقدامات اقتصادی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:عزم بانک مرکزی برای کاهش نرخ سود بانکی بطور طبیعی بازارهای موازی در اقتصاد کشور تحت تاثیر قرار می دهد و پیش بینی می شود اگر سیاست متناسب سازی نرخ سود بانکی با نرخ تورم پیگیری شود واقدامات تکمیلی دیگر در راستای تقویت بازار سرمایه انجام شود روند جذب نقدینگی در بازار سرمایه ادامه می یابد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:برای رونق بازار سرمایه، کاهش نرخ سود بانکی به تنهایی کارساز نیست بنابراین باید سیاست ضد رکودی در اقتصاد همچنان پیگیری شود.

سعیدی مبارکه ادامه داد: هنر تیم اقتصادی دولت این است که بعد از متناسب سازی نرخ سود بانکی با نرخ تورم، شرایطی را در اقتصاد فراهم کنند که نقدینگی ها به جای سوق به سوی بازار دلالی کاذب به بخش مولد اقتصاد سوق داده شود

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود:توجه به میزان نرخ سود اوراق مشارکت و همچنین منطقی سازی نرخ خوراک پتروشیمی ها نیز در رونق بازار بورس تاثیرگذار است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآورشد:در هرصورت اینکه شاخص بورس به بالای رقم 85 هزار واحد رسیده، نکته امیدوار کننده است و باید تیم اقتصادی دولت دوازدهم برنامه های حمایتی خود را از بورس ادامه دهد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا