با هدف دسترسی به حوزه های نفتی:

بورس تورنتو در فکر همکاری با بورس های حوزه خلیج فارس

بورس تورنتو در فکر همکاری با بورس های حوزه خلیج فارس

بورس تورنتو که یکی از رقیبان اصلی میزبانی عرضه اولیه سهام شرکت آرامکو محسوب می شود در فکر همکاری با کشورهای حوزه خلیج فارس است تا دسترسی خود به بازارهای حوزه انرژی این منطقه را افزایش دهد .

بورس تورنتوی کانادا در پی همکاری نزدیک با یکی از بورس های حوزه خلیج فارس است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، بورس تورنتو که یکی از رقیبان اصلی میزبانی عرضه اولیه سهام شرکت آرامکو محسوب می شود در فکر همکاری با کشورهای حوزه خلیج فارس است تا دسترسی خود به بازارهای حوزه انرژی این منطقه را افزایش دهد .

مونیکا روورز، مدیر توسعه تجاری بورس تورنتو در این خصوص اظهار داشت: بورس تورنتو به عنوان یکی از بازارهای پیشرو در پذیرش شرکت های نفتی و انرژی در دنیا امیدوار است که این همکاری بین یکی از بورس های حوزه خلیج فارس و بورس تورنتو بتواند در پذیرش شرکت های خاورمیانه ایجاد رقابت کند و شرکت های بیشتری را به حضور در بازارهای سرمایه تشویق کند.

بر اساس این گزارش، بورس تورنتو چنین همکاری را با بورس های اوسلو و بوگوتا دارد و در حال رایزنی برای همکاری با بورس مکزیک است .

روورز که در حال بازدید از کشورهای امارات و عمان بود به رویترز گفت: همکاری نزدیک با یکی از بورس های خلیج فارس یک فرصت بسیار ارزشمند برای تورنتو محسوب می شود .

وی ادامه داد: هزینه پذیرش شرکت ها در بورس تورنتو 30 درصد ارزان تر از هزینه پذیرش در بورس های آمریکاست. در حالی که زمان مورد نیاز برای مراحل اداری پذیرش در بورس تورنتو نیز کمتر است و شرکت ها پس از اعلام درخواست پذیرش تا سه ماه بعد می توانند وارد بورس این کشور شوند.

روورز در خصوص پذیرش سهام آرامکو اظهار داشت: ما در بورس تورنتو بسیار علاقمندیم تا آرامکو را در این بازار پذیرش کنیم و در این راستا کنسرسیومی از بانک های بزرگ کانادا و کارگزاران برتر تشکیل دادیم تا این تلاش را محقق سازیم .

عربستان سعودی قصد دارد تا 5 درصد از سهام شرکت نفتی آرامکو به عنوان بزرگترین شرکت تولیدکننده نفت در دنیا را به صورت عرضه عمومی هم در بورس عربستان و هم در یکی از بورس های مطرح جهان وارد کند تا بتواند از این طریق 100 میلیارد دلار تأمین مالی کند.

به نظر می رسد، بورس نیویورک و لندن از رقیبان اصلی و تراز اول برای این عرضه به حساب می آیند. اما بورس های تورنتو، هنگ کنگ، سنگاپور و توکیو نیز از دیگر رقیبان این عرضه محسوب می شوند.

بر این اساس، در حدود 10 درصد از شرکت های پذیرفته شده در بورس تورنتو، شرکت های خارجی هستند و این بورس در نظر دارد سهم شرکت های خارجی را از این میزان افزایش دهد .

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا